۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
محصولات کشاورزی کشور شناسنامه‌دار می‌شوند
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:

محصولات کشاورزی کشور شناسنامه‌دار می‌شوند

رنجبر اقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: وزارت جهاد کشاورزی در صدد است همه محصولات و موارد مربوط به تولیدات کشاورزی کشور را شناسنامه‌دار کند و در این چارچوب دستورالعمل تولید محصول سالم تدوین شده است.

به گزارش بازار، حسین رنجبر اقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، گفت: این اقدام با ۲ هدف ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و تامین سلامت مردم در داخل و بهبود کیفیت محصولات تولیدی کشور برای حفظ بازارهای بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته و از آنجا که از رویکردهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود، اهتمام ویژه‌ای برای اجرای آن به کار گرفته شده است.

محصولات کشاورزی کشور شناسنامه‌دار می‌شودرنجبر اقدم افزود: سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات مربوط به تولیدات کشاورزی کشور راه‌اندازی شده و کشاورزانی که از ثبت اطلاعات محصولات خود در این سامانه خودداری کنند با موانع قانونی روبرو می‌شوند.

رییس سازمان حفظ نباتات با اعلام اینکه بسیاری از کشورها استانداردهای خود را درباره محصولات کشاورزی برای ما ارسال کرده‌اند، تصریح کرد: صادرات محصولات به این کشورها مستلزم رعایت این استانداردها است از این رو برای حفظ صادرات و بازارهای جهانی باید محصولات خود را شناسنامه‌دار و متناسب با استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم.

وی به حداقل رساندن استفاده از سموم و آفت‌کش را از دیگر رویکردهای اساسی سازمان حفظ نباتات کشور خواند و گفت: در حال حاضر بسیاری از کشاورزان به سبب نداشتن آگاهی یا نبود الگوی مناسب از آفت‌کش‌ها استفاده می‌کنند که ما به دنبال تغییر این رویکرد هستیم و تلاش داریم با ارائه الگوی مناسب استفاده از آفت‌کش‌ها را به حداقل برسانیم.

رنجبر اقدم با اشاره به اینکه میزان استفاده از آفت‌کش‌ها در شرایط کنونی استاندارد نیست و باید کنترل شود، گفت: آفت‌کش‌ها در فرایند تولید، بین یک تا دو درصد هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند از همین رو استفاده از مواد استاندارد هزینه چندانی برای کشاورزان در برنخواهد داشت.

کد خبر: ۲۲۶٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha