۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
آئین نامه پرداخت تسهیلات به کارمندان بانک‌ها نظارت می‌شود
عضو کمیسیون قضایی مجلس:

آئین نامه پرداخت تسهیلات به کارمندان بانک‌ها نظارت می‌شود

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: درباره آئین نامه پرداخت تسهیلات به کارمندان بانک‌ها قطعا از بعد نظارتی ورود خواهیم کرد.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص آئین نامه پرداخت تسهیلات به کارمندان بانک‌ها گفت:هدف قانون گذار در تبصره ۱۶ قانون بودجه این بود که با ایجاد انتظام بخشی، در پرداخت تسهیلات به مردم وکارمندان بانک‌ها نوعی تعادل بوجود بیاید، اما چرا آقای فرزین و تیم ایشان در اصلاح آئین نامه به نحوی عمل کرده است که ما پاسخی برای مردم نداریم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: افزایش سقف مانده تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک‌ها اقدامی تبعیض آمیز و نارواست ضمن اینکه امسال در مقایسه با پارسال عدد تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک‌ها به ۸۳۰ میلیون تومان با نرخ حداقل ۱۰ درصد سود رسیده است همچنین برای خرید مسکن و وام جعاله نیز ۵۵۰ میلیون تومان برای کارمندان بانک‌ها در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شاهین شهر تصریح کرد: ما خوشحال می‌شویم که بانک مرکزی بتواند کاری انجام دهد که همه کارکنان بانک‌ها خانه دار شوند و از تسهیلات خوب بهره‌مند شوند اما، ما آقای فرزین را رئیس بانک مرکزی می‌دانیم یعنی ایشان ابتدا باید مسئولیت خود را در قبال ۸۵ میلیون ایرانی انجام دهد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه تبعیض زیادی در این آئین نامه وجود دارد اظهار داشت: اگر بانک مرکزی این آئین نامه را برای کارکنان بانک‌ها می‌نویسدو بانک‌ها نیز قطعا تا سقف آن را اعمال خواهند کرد پس بانک‌ها باید سایر تکالیفشان را هم در قبال مردم اجرا کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به تدوین این آئین نامه در بانک مرکزی گفت: با توجه به اینکه نظارت عالی بانک‌ها از نظر تخصصی با بانک مرکزی است وظیفه نوشتن آئین نامه به بانک مرکزی سپرده شده است، اما معتقدم اگر وزارت اقتصاد هم آن را می‌نوشت همین اتفاق انجام می‌شد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه قرار بود تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک‌ها شفاف شود، اما تعجب می‌کنم که چرا تسهیلات پرداخت شده به کارکنان بانک مرکزی شفاف سازی نمی‌شود و ما قطعا به همراه سایر نمایندگان از بعد نظارتی ورود خواهیم کرد تا ببینیم بانک مرکزی چه استدلالی برای تهیه این آئین نامه و این نوع تسهیلات داشته است.

کد خبر: ۲۲۶٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha