۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
اخذ آزمون برای تبدیل وضعیت معلمان مهرآفرین خلاف قانون است
رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس:

اخذ آزمون برای تبدیل وضعیت معلمان مهرآفرین خلاف قانون است

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس، اقدام سازمان اداری و استخدامی برای برگزاری آزمون از معلمان طرح مهرآفرین جهت تبدیل وضعیت آن‌ها را خلاف قانون مدیریت خدمات کشور و اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با یادآوری آخرین وضعیت معلمان طرح مهرآفرین، عنوان کرد: معلمان طرح مهرآفرین که جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفری دارند در ابتدای اجرای قانون رتبه بندی معلمان مشمول رتبه بندی نشده ولی مجلس همزمان با قانون ترمیم این معلمان را مشمول رتبه بندی شدند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ادامه این معلمان که بعضاً بیش از ۱۶ الی ۱۷ سال سابقه دارند، از تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ شامل رتبه بندی شدند که سپس با استعلام از معاونت قوانین مجلس همان تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ برای آن‌ها در نظر گرفته شد و دیوان محاسبات نیز این تاریخ را تأیید کرد، نهایتا این عزیزان نیز مانند سایر معلمان مشمول رتبه بندی شدند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر سازمان اداری استخدامی برای تبدیل وضعیت این معلمان اعلام کرده که باید از آن‌ها آزمون گرفته شود و این در حالیست که طبق بند (۹) اصلاح قانون بودجه، این موضوع قید شده بود که آزمونی از این معلمان گرفته نشود و کد شناسه کارمند ایران برای این عزیزان صادر شود.

وحیدی تأکید کرد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری هر فرد استخدام پیمانی بعد از ۵ سال باید از حالت پیمانی رسمی شود و نیازی به اخذ آزمون از او نیست ولی این رویکرد از سوی سازمان اداری و استخدامی نقض شده است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: چرا کارکنان همه دستگاه‌های دولتی از حالت پیمانی به رسمی تبدیل می‌شوند و فقط معلمان مهرآفرین باید از این قاعده مستثنی باشند؟ این جمعیت اگر آرامش فکری نداشته باشند، این وضعیت به کلاس‌های درس منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: گویا برخی در سازمان اداری و استخدامی کشور به عبارت مهرآفرین حساسیت دارند در حالیکه این معلمان دلبسته و وابسته به کسی نیستند و فقط در برهه‌ای جذب شدند که دولت بعدی آن‌ها تبدیل وضعیت نکرده و جای شکرش باقی است که از زمانی که آقای رئیسی رئیس جمهور شدند، وضعیت آن‌ها با اجرای رتبه بندی معلمان بهبود پیدا کرده است.

وحیدی تأکید کرد: تبدیل وضعیت معلمان مهرآفرین با توجه به اینکه این عزیزان مشمول رتبه بندی معلمان نیز هستند، دیگر هیچ بار مالی ندارد و اینکه از معلمی که امروز شاگرد او در کسوت معلمی قرار دارد و نیروی رسمی شده بخواهیم آزمون بگیریم به هیچ عنوان درست نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزیر آموزش و پرورش نیز موظف است این موضوع را پیگیری کند، ضمن اینکه طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون آموزش مجلس، خواستار این هستیم که این مطالبه از جانب کمیسیون آموزش مجلس با بهره گیری از معاونت نظارت و قوانین مجلس نیز دنبال شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهرآفرین IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      0 0
      خدا حفظتون کنه فراموش شده بود کد استخدامی بدن
    • علی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      0 0
      واقعاً یکی نیست که داد این نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس رو به گوش وزیر یا ریاست جمهوری برسونه؟ یا میشنون خودشون رو زدن به نفهمی
    • بیتا IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 0
      آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بعد از سال ۹۲ هم الان ۱۰ ساله که دارن بدون حقوق تو روستاهای دورافتاده تدریس میکنن ، تازه حق بیمه تامین اجتماعی رو هم از جیب خودشان می‌دهند، پس چرا این نیروهای نهضتی رو بدون آزمون جذب نمیکنین؟ تازه بعضی هاشون مثل من تحصیلات دکتری و ارشد با معدل بالایی دارند ، عدالت کجاست ؟ چرا قبل از ۹۲ ها رو جذب کردین ولی بقیه موندن؟ چرا؟
    • مهسا IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 0
      نهضتی هایی که از سال ۹۲ تا به الان حدود ۱۰ ساله دارن مفت کار میکنن تو روستاهای دورافتاده رو هم بی زحمت بدون آزمون یا با آزمون فرقی نمیکنه بردارین ، با تشکر از گسترش دهندگان عدالت استخدامی