۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
هشدار در خصوص پیام‌های جعلی ثبت‌نام و دریافت سود سهام عدالت

هشدار در خصوص پیام‌های جعلی ثبت‌نام و دریافت سود سهام عدالت

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: انتشار هر گونه مطلب در فضای مجازی مبنی بر ثبت‌نام و نیز دریافت سود سهام عدالت با هدف کلاهبرداری منتشر می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مهدی حاجی‌وند افزود: پیام‌های ثبت‌نام و نیز دریافت سود سهام عدالت که هر از گاهی در فضای مجازی منتشر می‌شود یک نوع کلاهبرداری جدید است.

هشدار در خصوص پیام‌های جعلی ثبت‌نام و دریافت سود سهام عدالتوی ادامه داد: در صورت قطعی شدن موضوع اختصاص سهام عدالت به جاماندگان، به طور قطع اطلاع‌رسانی از طریق مبادی رسمی از جمله تلویزیون و رادیو و همچنین خبرگزاری‌ها صورت خواهد گرفت؛ بنابراین مردم عزیز باید دقت کنند که انتشار هر گونه مطلب در فضای مجازی، مبنی بر ثبت‌نام و دریافت سود سهام عدالت هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارد و این گونه مطالب صرفا با هدف کلاهبرداری منتشر می‌شود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت تصریح کرد: اگر اولویتی برای ثبت‌نام سهام عدالت وجود داشته باشد، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت بوده و سایر افراد در صدر ثبت قرار نمی‌گیرند. این در حالی است که در پیام‌های ثبت‌نام سهام عدالت جعلی اینگونه ادعا شده که همه افراد می‌توانند ثبت‌نام کنند و سایت برای همه گروه‌ها باز است.

حاجی‌وند بیان کرد: با کلیک بر روی لینک‌های جعلی و کلاهبرداری، امکان هک حساب بانکی و مشخصات سجلی افراد وجود دارد و هدف از این اقدامات نیز کلاهبرداری از حساب بانکی افراد است.

وی همچنین تاکید کرد: از سوی دیگر دریافت هرگونه اطلاعات از سهامداران جهت واریز سود سهام عدالت نیز یکی از شیوه‌های کلاهبرداری است.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت تصریح کرد: سود سهام عدالت به صورت خودکار به شماره شبای بانکی ثبت شده در سامانه سجام واریز می‌شود و سهامداران عزیز نباید برای دریافت سود سهام عدالت به سایت دیگری مراجعه کرده و برای دریافت سود سهام عدالت نباید هیچ‌گونه وجهی پرداخت کنند.

در چند روز گذشته پیامکی برای برخی از مردم ارسال شده که برای ثبت‌نام سهام عدالت ثبت نام کنند و در این پیامک گفته می‌شود سود دو میلیون و ۲۹۰ هزار تومانی برای ثبت‌نام‌کنندگان واریز می‌شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha