۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
ضرورت تخصیص تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان صنعت مبل عطاآباد
عامل توسعه خوشه مبلمان عطاآباد مطرح کرد؛

ضرورت تخصیص تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان صنعت مبل عطاآباد

گرگان- عامل توسعه خوشه مبلمان عطاآباد تامین سرمایه در گردش تولیدکننده را از موضوعات جدی این صنعت برشمرد و گفت: دولت در این راستا تسهیلات کم بهره و شاید دارای تنفس به این تولید کنندگان عرضه کند.

به گزارش خبرنگار بازار زلیخا عادلی ظهر چهارشنبه در آئین اختتامیه نخستین رویداد ایده شو صنعت مبل، اظهار کرد: خوشه مبل عطاآباد یک پروژه سه تا پنج ساله است که نقاط قوت و ضعف آن را در این مدت بررسی می کنیم و بر اساس نقاط فشاری که در این صنعت هست استراتژی لازم برنامه ریزی می شود.

عامل توسعه خوشه مبلمان عطاآباد با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲۰ برنامه برای توسعه صنعت مبل از عطاآباد اجرا شده، افزود: ایجاد شبکه های تخصصی در این صنعت از دیگر موارد حائز اهمیت است.

وی به تاسیس اتحادیه و تشکلی مستقل به منظور تامین نیازهای این صنعت اشاره کرد و گفت: بر این اساس در سال دوم ایجاد شبکه و اتحادیه تعاونی های استان را برنامه ریزی کردیم.

عادلی ادامه داد: یکی از رویدادهای خوبی که توانست سطح اعتمادسازی خوشه را بالا ببرد بحث ایجاد ناحیه تخصصی و شهرک تخصصی مبلمان عطاآباد است که خوشبختانه زیرساخت های آن در حال آماده سازی است.

وی بابیان اینکه این صنعت در ابتدا به صورت مشاغل خانگی در روستای عطاآباد شکل گرفت، افزود: با توجه به اینکه برخی افراد بومی استان چند دهه از عمر خود را صرف یادگیری و فعالیت در صنعت مبل در سایر استان ها کرده بودند، تصمیم به راه اندازی آن در استان گرفتند

عامل توسعه خوشه مبلمان عطاآباد یادآور شد: در نخستین گام، کارگاه های تخصصی به تعداد ۳۵۰ واحد در این منطقه صنعتی راه اندازی شد و به این ترتیب در حال حاضر نزدیک به شش هزار نفر جمعیت در این صنعت این روزها مشغول به کار هستند.

وی تامین سرمایه در گردش تولیدکننده را از موضوعات جدی این صنعت برشمرد و افزود: نیاز است که دولت در این راستا تسهیلات ارزان قیمت و شاید دارای تنفس به این تولید کنندگان عرضه کند.

وی در خاتمه گفت: در حال حاضر این صنعت بدون دریافت تسهیلات و کمک های دولتی در استان رونق یافته اما اعطای تسهیلات می‌تواند با به توسعه این بخش کمک شایانی کند.

کد خبر: ۲۲۵٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha