۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
افزایش اندک قیمت طلا در آستانه برگزاری جلسه فدرال رزرو| احتمال افزایش بیشتر قیمت از فردا
تحلیل بازار جهانی طلا؛

افزایش اندک قیمت طلا در آستانه برگزاری جلسه فدرال رزرو| احتمال افزایش بیشتر قیمت از فردا

در آستانه برگزاری جلسه کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا، قیمت جهانی طلا اندکی به نسبت نیمه شب گذشته افزایش یافته و در محدوده SMA۱۰۰ روزه خود قرار گرفت.

به گزارش بازار، در آستانه برگزاری جلسه کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا، قیمت جهانی طلا اندکی به نسبت نیمه شب گذشته افزایش یافته و در محدوده SMA۱۰۰ روزه خود قرار گرفت.

گمانه زنی ها در خصوص احتمال توقف سیاست افزایش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو برای ماه ژوئن منجر به افزایش مجدد قیمت طلا و فشار خرید در بازارهای جهانی شده است.

در حال حاضر قیمت انس طلا به کانال ۱۹۴۵ دلار بازگشته و طی سه هفته گذشته روند قیمتی نسبتا ثابتی را در پیش گرفته است.

نکته مهم اینکه در صورت تایید گمانه زنی ها در خصوص عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو که نهایتا تا روز پنجشنبه تکلیف آن مشخص خواهد شد، می توان انتظار افزایش قیمت طلا و کاهش شاخص دلار را طی روزهای آتی داشت.

از سوی دیگر، آمار منتشر شده اخیر در خصوص آخرین وضعیت شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) نشان می دهد که روند افزایش قیمت ها در ماه می آهسته تر شده و تورم در آستانه مهار شدن قرار دارد. همین موضوع نیز مبنای اصلی کارشناسان بازار در خصوص ادعای احتمال توقف افزایش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو است.

با اینحال، جلسه بعدی فدرال رزرو قرار است در تاریخ ۲۶ ماه جولای برگزار شود که احتمال می رود بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره بانکی را ۲۵ واحد دیگر افزایش دهد. اما در صورت عدم افزایش این نرخ در ماه ژوئن، می توان در بازه یک ماهه باقی مانده تا جلسه آینده، انتظار رشد نسبی بازارهای مالی از جمله قیمت طلا را داشت.

کد خبر: ۲۲۵٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha