۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
در تولید روغن خوراکی مشکلی وجود ندارد

در تولید روغن خوراکی مشکلی وجود ندارد

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی کشور گفت: مشکلی در تولید روغن خام و روغن خوراکی مردم وجود ندارد.

به گزارش بازار، امیرهوشنگ بیرشک اظهار داشت: روغن جزء کالاهای اساسی است و مشمول نرخ ارز ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومانی است، بنابراین افزایش و کاهش نرخ دلار تاثیر چندانی بر نرخ کالاهای اساسی از جمله دانه های روغنی، برنج، گندم و غیره ندارد.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی کشور تصریح کرد: اکنون در تامین و تولید روغن خام و روغن خوراکی نه تنها مشکلی نداریم، بلکه برای آینده نیز وفور آن پیش بینی می شود.

وی میزان واردات سه ماهه امسال را ۲۵۰ هزارتن روغن خام عنوان و تصریح کرد: در سه ماه ابتدای سال بیش از ۴۰۰ هزارتن انواع روغن نباتی خانوار و صنف و صنعت تامین و توزیع شده است.

بیرشک نیاز سالانه کشور به روغن خام را بین ۱.۸ تا ۲ میلیون تن اعلام کرد و افزود: از میزان روغن مصرفی کشور سالانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتن روغن از محل کارخانجات روغن کشی داخلی و مابقی از محل واردات تامین می‌شود.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی کشور نیاز سالانه کشور به روغن خام را بین ۱.۸ تا ۲ میلیون تن دانست و ادامه داد: از میزان روغن مصرفی کشور سالانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتن روغن از محل کارخانجات روغن کشی داخلی و مابقی از محل واردات تامین می‌شود.

بیرشک با بیان اینکه ماهانه بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزارتن روغن در بازار توزیع می‌شود، اظهارداشت: از این میزان ۶۰ درصد روغن برای بخش خانوار و ۴۰ درصد صرف صنف و صنعت شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده روغن وارداتی و توزیع آن مربوط به روغن آفتابگردان است، گفت: اکنون مصرف روغن خوراکی در کشور نسبت به سال گذشته حدود یک درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۲۲۵٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha