۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
ممنوعیت واردات پارچه مبلی به تولید کالای باکیفیت لطمه زده است
عامل توسعه خوشه مبلمان عطاآباد:

ممنوعیت واردات پارچه مبلی به تولید کالای باکیفیت لطمه زده است

گرگان- عادلی، عامل توسعه خوشه مبلمان عطاآباد به تامین مواد اولیه با کیفیت در صنعت مبل تاکید کرد و گفت: ممنوعیت واردات پارچه به تولیدمحصول باکیفیت مبل لطمه زده است.

زلیخا عادلی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تامین مواد اولیه مهمترین چالش صنعت مبل است زیرا بسیاری از نیاز تولیدکنندگان به خصوص در اواخر سال گذشته که تولید افزایش داشت، با مشکل مواجه بود.

عامل توسعه خوشه مبلمان عطاآباد از رقابتی نبودن بازار در بخش پارچه به عنوان یک معضل یاد کرد و افزود: متاسفانه مدتی است که واردات پارچه ممنوع شده بنابراین کارگاه ها به ناچار از تولیدات داخل استفاده می کنند که فاقد کیفیت لازم است.

او خواستار واردات پارچه با کیفیت و مرغوب شد و ادامه داد: عدم برخورداری پارچه از کیفیت لازم باعث برگشت محصول از سوی مشتریان شده که این تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

عادلی تشکیل کارگروه تخصصی برای صنعت مبل شد و افزود: واردات مواد اولیه باکیفیت به رونق تولید و افزایش تقاضا در بازار داخلی و خارجی کمک زیادی می کند.

وی با بیان اینکه استفاده از مواداولیه باکیفیت منجر به تولید محصول رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد، خاطر نشان کرد: درحال حاضر ترکیه واردات مبل به کشورعراق را انجام می دهد اما هنوز بازار کشورهای ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان برای اصدرات این محصول مهیاست.

عامل توسعه خوشه مبلمان عطاآباد نبود نیروی انسانی در صنعت مبل را به عنوان چالش تولیدکنندگان دانست و گفت: با توجه به وجود رشته مبلمان و صنایع چوب در متخصص دانشگاه منابع طبیعی گرگان، می توان از فارغ التحصیلان این حوزه در صنعت مبل استفاده کرد.

او در خاتمه از انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد نخبگان، شرکت شهرک های صنعتی و خوشه مبل عطاآباد خبر داد و اضافه کرد: در این تفاهم نامه تلاش می شود تا از دانشجویان و تحصیلکردگان رشته صنعت مبل و چوب استفاده شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha