۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
۶ هزار کارگر مازندران فاقد مسکن هستند
مدیرکل راه وشهرسازی مازندران در گفتگو با بازار:

۶ هزار کارگر مازندران فاقد مسکن هستند

ساری- دیوسالار، مدیرکل راه وشهرسازی مازندران شمار کارگران فاقد مسکن را شش هزار نفر ذکر کرد و گفت: ساخت مسکن در قالب جهش ملی از برنامه ها است.

علی دیوسالار در گفتگو با خبرنگار بازار ساخت مسکن را از برنامه های اساسی دولت کنونی ذکر کرد و گفت: سهمیه استان برای ساخت مسکن طی چهار سال ۱۵۵ هزار واحد است و طرح های مسکن در قالب های مختلف از جمله ساخت در زمین های حمایتی به عنوان ۹۹ ساله از جمله برنامه ها است.

وی با اشاره به تدوین برنامه ساخت مسکن در استان گفت: تاکنون ۲۲ جلسه شورای مسکن در استان تشکیل شده است و سالانه باید ۳۸ هزار واحد مسکن در استان احداث شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ هزار نفر برای مسکن ملی ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد ۲۱ هزار نفر دارای شرایط لازم برای طرح مسکن ملی هستند و با توجه به بسته شدن سامانه ثبت نام، افراد واجد شرایط می توانند به اداره راه و شهرسازی برای ثبت نام مراجعه کنند و مدارک به صورت آفلاین در سامانه بارگذاری می شود.

وی با بیان اینکه ۶ هزار نفر از کارگران استان فاقد مسکن هستند، گفت: این افراد باید مدارک را از طریق اداره کل تعاون به راه و شهرسازی ارسال کنند.

۲۲ هزار مسکن در بافت های فرسوده شهری احداث می شود

مدیرکل راه وشهرسازی وجود بافت های فرسوده شهری را از جمله ظرفیت ها بیان کرد و گفت: طبق برنامه شش هزار و ۹۰۰ واحد مسکن از طریق بازآفرینی شهری باید احداث شود که ظرفیت به ۲۲ هزار واحد مسکونی افزایش یافته است و مازندران رتبه پنجم را در کشور به دست آورده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه مسکن در بافت های فرسوده شرایط خوبی دارد، گفت: برای ساخت مسکن در این بافت ها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده می شود.

وی با اشاره به اعمال مشوق هایی برای ساخت مسکن در بافت های فرسوده گفت: تلاش می‌کنیم تا با بازآفرینی بافت های فرسوده شرایط این مناطق را ارتقا دهیم.

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران ساخت مسکن توسط خود ملکی را از دیگر ظرفیت‌ها بیان کرد و گفت: زمین های زیادی در استان وجود دارد و افراد متقاضی هستند در این اراضی مسکن احداث کنند و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات در این بخش داده می شود.

وی سهمیه ساخت مسکن خودمالکی را ۲۲ هزار واحد ذکر کرد و ساخت مسکن روستایی از دیگر بندهای مسکن ملی است.

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران سهمیه ساخت مسکن روستایی را ۳۲ هزار واحد ذکر کرد و گفت: قرار شد ۴۲ هزار واحد مسکونی در روستاها ساخته شود و تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر برای مسکن روستایی ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه قرار است در هر روستا ۵۰ واحد مسکونی احداث شود گفت: در استان مازندران سه هزار روستا وجود دارد و با ساخت پنج مسکن در روستاها میزان تعهدات مسکن ملی برآورده می شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha