۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
تهاتر کالا بین ایران و اندونزی ساز و کاری مناسب برای استفاده از ظرفیت‌ دو کشور
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اندونزی مطرح کرد

تهاتر کالا بین ایران و اندونزی ساز و کاری مناسب برای استفاده از ظرفیت‌ دو کشور

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اندونزی گفت: در سفر رئیس جمهور به اندونزی تفاهمات خوبی در جهت توسعه روابط دوجانبه، فرصت های سرمایه گذاری و تهاتر کالا بین ۲ کشور صورت گرفت.

به گزارش بازار، رونی پراستیو یولیانتورو سفیر اندونزی در تهران و محمدمهدی زاهدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با اندونزی امروز (سه شنبه ۲۳ خردادماه) در محل مجلس شورای اسلامی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

زاهدی در این دیدار با اشاره به همراهی خود در سفر اخیر رئیس جمهور به اندونزی، افزود: در این سفر تفاهمات خوبی در جهت توسعه روابط دوجانبه، فرصت های سرمایه گذاری و تهاتر کالا بین ۲ کشور و سازوکاری برای استفاده از ظرفیت‌های تجاری صورت گرفت و مقرر شد تا با ادامه دیدارها و گفتگوها، همکاری‌ها و تعاملات بین دو کشور شکل جدی‌تری به خود گرفته و توسعه پیدا کند.

وی افزود: تهاتر کالا میان دو کشور یکی از ساز و کارهای خوب و مناسب جهت استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن قدردانی از مواضع مثبت اندونزی نسبت به جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی، اظهار کرد: مواضع مثبت اندونزی در بسیاری از مسائل بین المللی بویژه در موضوعات مربوط به حقوق بشر و موضع قوی و صریح اخیر این کشور درخصوص مخالفت ملت، دولت و پارلمان اندونزی از حضور تیم فوتبال رژیم صهیونیستی در جام جهانی جوانان در سال ۲۰۲۳ که قرار بود به میزبانی کشور اندونزی برگزار شود، ستودنی و قابل تقدیر است.

پرواز مستقیم تهران-جاکارتا لازمه از استفاده از ظرفیت‌های صنعت گردشگری است
در این دیدار حسین بامیری نماینده لردگان حضور داشت و به بیان دیدگاه خود در رابطه با مناسبات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی-تجاری دو کشور پرداخت.

وی در ادامه به موضوع صنعت گردشگری و ظرفیت‌های موجود در هر دو فرهنگ غنی ایران و اندونزی اشاره داشت و گفت: برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های صنعت گردشگری، توریسم و جذب آن نیازمند پرواز مستقیم تهران-جاکارتا و بالعکس هستیم.

یولیانتورو: آمادگی سفارت در تهران برای اجرای تفاهم‌نامه‌های تهاتر کالا
رونی پراستیو یولیانتورو سفیر اندونزی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت مناسبات دو کشور گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و اندونزی روابطی بر اساس احترام متقابل است و دو کشور شرکای مثبت یکدیگر در مجامع بین المللی هستند.

وی ضمن اشاره مثبت به دیدار اخیر رؤسای دو دولت در جاکارتا افزود: برای به سرانجام رساندن تفاهم‌نامه‌های تهاتر کالا بین دو کشور، سفارت اندونزی در تهران آمادگی کامل خود را جهت پیگیری امور اعلام می‌دارد.

سفیر اندونزی در پایان از توسعه روابط در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بویژه گسترش مناسبات پارلمانی فیمابین استقبال کرد.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha