۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
ظرفیت گلستان برای تجارت با قزاقستان بیش از صادرات فعلی است
یک بازرگان گلستانی:

ظرفیت گلستان برای تجارت با قزاقستان بیش از صادرات فعلی است

گرگان- یک بازرگان گلستانی با بیان اینکه ظرفیت تجارت گلستان با قزاقستان وجود دارد، گفت: در حال حاضر ارتباطی خوبی به لحاظ تجاری با این کشور داریم اما هنوز از تمامی ظرفیت های استان استفاده نشده است.

رحمان قره باش با تاکید بر اینکه استان منگستائو ظرفیت تجارت ندارد در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اگر آمار واردات تجارت با قزاقستان را بررسی کنیم درمی یابیم که تجارت ایران با این کشور تنها نیم درصد بوده است.

تین بازرگان گلستانی ضمن یادآوری این نکته که استان منگستائو فقط ۶۰۰هزار نفر جمعیت دارد، افزود: جمعیت کم این استان ظرفیت صادرات از ایران را محدود می کند بنابراین باید سایر استان های قزاقستان، هدف صادرات باشند.

عضو هیات نمایندگان استاق بازرگانی گرگان به شناسایی نیازهای سایر استان های قزاقستان تاکید کرد و گفت: برای توسعه تجارت مسیر حمل و نقل دارای اهمیت است که متاسفانه در شرایط فعلی به واسطه فقدان امکانات مورد نیاز در پایانه ریلی راه آهن نمی توان از ظرفیت تجارت بین دو کشور به خوبی بهره برد.

این بازرگان گلستانی خواستار حمایت دولت از بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز این منطقه شد و گفت: زیرساخت هایی نظیر تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا، انبار و سیلو یک نیاز جدی است که مسئولان برای ایجاد آن باید فرایند واگذاری زمین به بخش خصوصی را تسهیل کنند.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha