۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق پایدار تابستان
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد

آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق پایدار تابستان

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: با انجام بی‌وقفه فعالیت‌های تعمیراتی در ماه‌های گذشته، تمامی واحدهای نیروگاهی برای تامین انرژی پایدار شبکه سراسری در روزهای اوج مصرف برق تابستان آماده هستند.

به گزارش بازار، عبدالرسول پیشاهنگ در جریان بازدید از نیروگاه شهید سلیمی نکا، تامین نیاز شبکه برق کشور در ایام پیک مصرف را امری حساس و ضروری خواند و بر جدیت بیشتر و تلاش جهادی همه کارکنان بخش تولید برای به حداکثر رساندن ظرفیت و حفظ آمادگی مستمر واحدهای نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی تأکید کرد.

وی همچنین از تأمین آب نیروگاه نکا به عنوان یکی از چالش‌های جدی این مجموعه یاد کرد و گفت: با توجه به کاهش سطح آب دریا برای سیستم خنک‌کاری و کمبود آب مصرفی واحدها برای تولید بخار، لازم است که عملیات رفع نواقص فاز اول و به مدار آوردن فاز دوم سیستم آب شیرین‌کن آب دریا و لایروبی حوضچه آبگیر نیروگاه با جدیت هرچه بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

پیشاهنگ همچنین از روند پیشرفت کار تعمیرات اساسی واحد دو گازی، لایروبی حوضچه آبگیر واحدهای بخاری، پمپ‌خانه آب دریای نیروگاه بخار و و نیز سیستم آب شیرین‌کن دریا بازدید کرد.

گفتنی است در جریان بازدید مدیرعامل برق حرارتی از نیروگاه نکا اهم اقدامات و فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام نیروگاه در راستای رفع محدودیت و افزایش آمادگی واحدها از جمله پیشرفت کار تعمیرات اساسی واحد دو گازی، لایروبی حوضچه آبگیر، تعمیرات فاز اول و میزان پیشرفت نصب تجهیزات فاز دوم سیستم آب شیرین‌کن، ارتقای توان و بازدهی پمپ‌های آب دریا و نیز نتایج مطالعات انجام شده در خصوص چالش سرعت گرفتن روند کاهشی سطح آب دریای خزر مطرح و بر چاره‌اندیشی و یافتن راهکارهای مناسب برای برون رفت از این مشکلات تأکید شد.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha