۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
افزایش نرخ جفت ارز یورو به دلار به بالاترین سطح از ماه می
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ جفت ارز یورو به دلار به بالاترین سطح از ماه می

نرخ جفت ارز یورو به دلار صبح روز سه شنبه به وقت بازارهای اروپایی به بالاترین سطح خود از ماه می به این سو یعنی ۱.۰۸۰۰ رسید.

به گزارش بازار؛ نرخ جفت ارز یورو به دلار صبح روز سه شنبه به وقت بازارهای اروپایی به بالاترین سطح خود از ماه می به این سو رسید.

بر اساس این گزارش، نرخ جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD) در پی کاهش راندمان اوراق قرضه ایالات متحده، پس از مدت ها به محدوده ۱.۰۸۰۰ رسید که نشان دهنده افزایش قدرت یورو در برابر دلار است.

این در حالیست که نرخ این جفت ارز در SMA۲۰ روزه خود روی ۱.۰۷۵۰ قرار داشته و با این حرکت گاوها موفق شد این سطح را شکسته و مسیر صعودی جدید را دستکم در کوتاه مدت آغاز نماید. با اینحال باید در نظر داشت که SMA۱۰۰ این جفت ارز همچنان روی ۱.۰۸۰۵ قرار داشته که تنها در صورت عبور نرخ فعلی از این محدوده می توان نسبت به آغاز روند صعودی برای میان مدت امیدوار بود.

افزایش نرخ جفت ارز یورو به دلار به بالاترین سطح از ماه می

اما در صورتیکه کندل روزانه یورو به دلار زیر محدوده ۱.۰۶۵۰ بسته شود، باید انتظار ریزش و آغاز روندی نزولی برای این جفت ارز بود. بدیهی است که تا زمان حفظ نرخ بالای این محوده، همچنان امکان ادامه افزایش نرخ وجود دارد.

در شرایط فعلی و بازه زمانی ۴ ساعته، می توان گفت که روند صعودی برای جفت ارز مذکور وجود داشته و مقاومت بعدی پیش روی گاوها روی ۱.۰۸۳۰ قرار دارد. تنها ریزش نرخ به زیر محدوده ۱.۰۷۳۰ می تواند نشانگر آغاز ضعف در روند صعودی پیش رو باشد و فعلا می توان گفت که روند کلی بازار صعودی است.

اما در صورت ریزش به زیر محدوده یاد شده، نخستین حمایت پیش روی گاوها روی ۱.۰۶۹۰ قرار خواهد داشت که در صورت از دست رفتن آن می توان شاهد افزایش فشار فروش در بازار فارکس بود.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha