۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان مطالبه چایکاران کشور
رییس سازمان چای اعلام کرد

پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان مطالبه چایکاران کشور

رییس سازمان چای کشور گفت: تاکنون کارخانجات چای بیش از ۶۰ درصد سهم خود یعنی حدود ۳۴۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کرده‌اند.

به گزارش بازار، حبیب جهانساز رییس سازمان چای کشور اعلام کرد: نزدیک به ۵۳ هزار و ۵۵۳ تن برگ سبز چای از کشاورزان تا ۲۰ خرداد در چین نخست امسال خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان مطالبه چایکاران کشور

جهانساز وضعیت تولید برگ سبز چای در سال جاری را خوب ارزیابی و پیش‌بینی کرد؛ امسال ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای در کشور تولید شود.

وی ارزش برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: نزدیک به ۲۵ در صد این مبلغ بالغ بر ۱.۸ میلیارد تومان سهم دولت و ۷۵ درصد معادل ۵۴۹ میلیارد تومان سهم کارخانجات است. رییس سازمان چای کشور افزود: تاکنون کارخانجات چای بیش از ۶۰ درصد سهم خود حدود ۳۴۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کرده‌اند.

جهانساز با بیان این که برداشت چای تا پایان مهر ادامه خواهد داشت، گفت: سهم دولت از خرید برگ سبز چای هنوز پرداخت نشده و ما پیگیر هستیم و مکاتبات اولیه و برآوردها انجام شده و منتظر تامین اعتبار هستیم. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱۶ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد.

جهانساز با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور اظهار داشت: سازمان هواشناسی کشور، بارندگی‌های خرداد و تیر ماه را نرمال و بیش از نرمال پیش‌بینی کرده و تاکنون این پیش‌بینی‌ها تحقق یافته است و از این رو در چین نخست با افزایش ۷ درصدی تولید برگ سبز چای را داشته‌ایم.

رییس سازمان چای کشور در مورد قیمت تضمینی چای نیز تصریح کرد: امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک، ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان با ۵۲ درصد افزایش و برگ سبز چای درجه دو، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان با ۶۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تعیین شده است.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha