۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
چگونه می توان با استفاده از ریال، از تتر خریداری کرد؟

چگونه می توان با استفاده از ریال، از تتر خریداری کرد؟

می­توان در یک صرافی ارز دیجیتال ریال را مستقیم تبدیل به تتر کرد؟ این سوال ممکن است سوال بسیاری از سرمایه­گذاران باشد.

به گزارش بازار، می­توان در یک صرافی ارز دیجیتال ریال را مستقیم تبدیل به تتر کرد؟ این سوال ممکن است سوال بسیاری از سرمایه­گذاران باشد. با توجه به شرایط امروز می­توان گفت که بله، چنین چیزی امکان­پذیر است. اما جزئیات این پاسخ به چه شکل است؟ در این مقاله قصد داریم موضوع خرید ارز دیجیتال و یا خرید تتر از صرافی­های مختلف را بررسی کنیم و در نهایت به شما بگوییم که چگونه می­توان مستقیما ریال را به تتر یا هر ارز دیگری تبدیل کرد.

پس اگر شما هم می­خواهید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری به­دست بیاورید، پیشنهاد می­کنیم که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

صرافی ارز دیجیتال به چه نهادی اطلاق می­شود؟

از زمان معرفی ارز­های دیجیتال پیشگام یعنی بیت کوین و اتریوم مفهوم صرافی رمزارز پدید آمد و آرام­آرام این نهاد بین سرمایه­گذاران جای خودش را پیدا کرد.  همه افراد کم‌وبیش با صرافی­های سنتی آشنا هستند. با ورود به این صرافی­ها ما می­توانیم واحد ارزی­مان را به واحد دیگری تبدل کنیم. صرافی دیجیتالی نیز دقیقا چنین مفهومی دارد. شما در صرافی ارز دیجیتال فیات را با ارز دیجیتال معاوضه می­کنید و می­توانید پس از این مورد ارز دیجیتال­تان را نیز با ارز دیجیتال دیگری تعویض کنید. در صرافی­های دیجیتال ما با محدودیت زمان و مکان؛ خلاف صرافی­های سنتی روبه­رو نیستیم.

در صرافی چگونه می­توان فیات را به ارز دیجیتال تبدیل کرد؟

بعضی از صرافی­های متمرکز خارجی به شما اجازه می­دهند که بدون احراز هویت تا مقدار مشخص و کمی خرید و فروش ارز دیجیتال انجام دهید. بسیاری از آنها کاربران را مجبور به احراز هویت می­کنند.

در هرحال نام­نویسی برای استفاده از خدمات صرافی یک امر قطعی است و شما باید دست­ کم این مورد را انجام دهید البته اگر در صرافی غیرمتمرکز نباشید.

پس از نام­نویسی (و در صورت لزوم احراز هویت) شما از طریق حساب بانکی خود فیات را به صرافی منتقل می­کنید و اعتبار حساب شما در صرافی شارژ می­شود. حالا می­توانید فیات را به هر رمز ارز که در صرافی وجود دارد به‌راحتی تبدیل کنید.

ایرانیان می­توانند از شیوه مرسوم معامله استفاده کنند؟

همانطور که می­دانید ایالات متحده تحریم­های فراوانی را علیه ایران اجرا کرده که بخش بزرگی از آنها تحریم­های مالی است. بر اساس این تحریم­ها کاربران ایرانی در صرافی­های جهانی احراز هویت نمی­شوند و مدارک آنها مورد قبول نیست.

از طرفی شما برای انتقال دارایی از حساب به صرافی نیاز به کارت اعتباری بین­المللی و حساب­های جهانی خواهید داشت. درحالی که این مورد نیز برای ایرانیان داخل کشور ممکن نیست مگر اینکه آنها از واسطه استفاده کنند.

راهی وجود دارد که بتوان تحریم­ها را دور زد؟

راه­هایی معرفی شده که با استفاده از آنها می­توان از صرافی­های بین­المللی خرید ارز دیجیتال انجام داد. برای نمونه می­توان از واسطه برای بازکردن حساب یا حتی احراز هویت استفاده کرد.

این روش­ها هزینه زیادی دارند که برای کاربر ایرانی اصلا به­صرفه نیست. از سویی دیگر این روش­ها 100درصدی نیستند و تا حد زیادی احتمال خطا دارند.

برخی افراد برای احراز هویت از اطلاعات غلط استفاده و به نوعی ملیت خود را جعل می­کنند. آنها نیز همواره با خطر بلوکه­شدن حساب­شان روبه­رو هستند. دیر یا زود صرافی متوجه این مسئله خواهد شد و دیگر نمی­گذارد که آنها فعالیت­شان را ادامه دهند.

چگونه می توان با استفاده از ریال، از تتر خریداری کرد؟

چه روشی را می­توان جایگزین روش صرافی خارجی کرد؟

بهترین راه برای کنارگذاشتن صرافی­های خارجی و مشکلاتشان، استفاده از صرافی­های معتبر داخلی است. صرافی­های ارز دیجیتال داخلی مشکلی با احراز هویت ایرانیان ندارند و ساخته شده­اند تا بهترین خدمات را به ایرانی­های محروم از بازار جهانی ارائه دهند.

این صرافی­ها شاید به اندازه صرافی­های بزرگ جهان مانند بایننس و کوکوین اسم در نکرده باشند اما در حد و اندازه خودشان حرف­های زیادی برای گفتن دارند.

چگونه در صرافی ارز دیجیتال داخلی ریال را به تتر تبدیل کنیم؟

شما در صرافی­های داخلی نیاز به نام­نویسی و احراز هویت دارید. صرافی­های داخلی به‌علت قوانین مالی ایران نمی­توانند حتی تعداد محدودی ارز دیجیتال به سرمایه­گذاران بفروشند.

پس از اینکه وارد چنین صرافی­هایی شدید و نام­نویسی را کامل کردید، باقی مراحل بسیار راحت است. بر اساس سطح احراز هویت شما مقدار معامله مشخصی در طول روز برای­تان مشخص می­شود که رقم معقولی است.

پس از آن شما همانند یک خرید اینترنتی از طریق درگاه با استفاده از کارت اعتباری خود حساب­تان در صرافی را شارژ می­کنید و از این نقطه به بعد می­توانید همانند صرافی­های خارجی تتر بخرید، با این تفاوت که مستقیما ریال را به تتر تبدیل کرده­اید.  شما می‌توانید با امنیت کامل خرید تتر را از والکس انجام دهید.

صرافی­های داخلی قابل اعتماد هستند؟

با اینکه این صرافی­ها از شما اطلاعات هویتی طلب می­کنند اما باید بدانید که قابل اعتماد هستند. احراز هویت مسئله­ای نیست که تنها مربوط به صرافی­های ایرانی باشد.

صرافی­های معتبر جهانی هم حتی با چنین موضوعی درگیر هستند و کاربران را مجبور می­کنند تا اطلاعات شخصی­شان را برای ارائه خدمات به ثبت صرافی برسانند.

صرافی­های داخلی نیز اجازه ندارند از اطلاعات شما استفاده غیرقانونی کنند. این صرافی­ها تنها در زمان وقوع جرایم مالی اطلاعات شما را در اختیار مراجع قانونی قرار خواهند داد.

خود این مسئله به­خوبی نشان می­دهد که صرافی­های داخلی قابل اعتماد هستند و در صورت بروز مشکل می­توان آن را به­صورت قانونی پیگیری کرد.

کدام صرافی داخلی را برگزینیم؟

صرافی­های زیادی هستند که شما می­توانید از آنها برای معاملاتتان بهره ببرید. والکس یکی از بهترین گزینه­های موجود است.

این صرافی توسط بخشی از نخبگان دانشگاه شریف و تهران ساخته شده و هدفش دسترسی راحت­تر ایرانیان به بازار جهانی است. شما نیز می­توانید به‌راحتی از این صرافی، هم به­صورت اپلیکیشن و هم به­صورت وبسایت استفاده کنید.

جمع­بندی

صرافی ارز دیجیتال یک نهاد مالی معتبر برای تبدیل فیات به هر رمز ارزی است. کاربران ایرانی نمی­توانند در صرافی­های خارجی به­شکل مستقیم ریال را به تتر تبدیل کنند.

از این سو معمولا به آنها پیشنهاد می­شود که از صرافی­های داخلی برای معاملاتشان بهره ببرند. صرافی­های داخلی مشکلات احراز هویت ندارند و کار با آنها نیز راحت است.

پشتیبانی آنها درون مرزی است و به­همین سبب خدمات بهتر و باکیفیت­تری را می­توان از آنها دریافت کرد. شما نیز می­توانید برای تبدیل مستقیم ریال به تتر از صرافی­های داخلی همانند والکس استفاده کنید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

کد خبر: ۲۲۵٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha