۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
 لزوم بازگشت تسهیلات کلان معوق به چرخه اقتصادی
مدیرعامل بانک پارسیان:

لزوم بازگشت تسهیلات کلان معوق به چرخه اقتصادی

اگر تسهیلات معوق و سنگین برخی به چرخه اقتصادی برگردد؛ در مدیریت نقدینگی و چرخش منابع مالی تاثیرگذار خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، کورش پرویزیان؛ مدیرعامل بانک پارسیان در نشست حکمرانی، مهار تورم و رشد تولید در سی‌امین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی اظهار کرد: مهمتر از ناترازی‌های بانک‌ها تصمیماتی است که منجر به این ناترازی می‌شود. به عنوان نمونه اضافه حقوق ۵۷ درصدی سال گذشته بار تورمی را در جامعه ایجاد کرده و تعادل را بهم زد.

وی با اشاره یه موضوع سرمایه گذاری و منفی شدن آن در چند سال گذشته، تصریح کرد: تصمیم گیری باید در سطح حکمرانی تثبیت شود، در حالی که بی ثباتی در تصمیم گیری حکمرانی بیداد می‌کند.

پرویزیان گفت: عدم هم راستایی سیاست‌های اقتصادی با هم باعث مشکلات عدیده اقتصادی و تورم خواهد شد، فقط قانون جهش مسکن مبلغ زیادی تسهیلات تکلیفی را ایجاد کرده است، امسال حداقل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی داریم.

وی افزود: در حوزه سیاست پولی باید بحث ناترازی‌ها با دقت پیگیری شود، اما باید کسب و کار بانکی هم دیده شود، بانک‌ها بیشترین بار تأمین مالی را به دوش می‌کشند و در موضوع برخورد با بانک‌ها باید با دقت و احتیاط بیشتری انجام شود. چراکه بانک‌ها می‌توانند کمک خوبی باشند.

کورش پرویزیان در پایان تاکید کرد: اگر تسهیلات معوق و سنگین برخی به چرخه اقتصادی برگردد؛ در مدیریت نقدینگی و چرخش منابع مالی تاثیرگذار خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۵٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha