۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
صنایع دستی نقش محوری در معیشت جوامع محلی کرمان دارد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان:

صنایع دستی نقش محوری در معیشت جوامع محلی کرمان دارد

کرمان – فعالی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: میراث فرهنگی می تواند در رفع محرومیت و بهبودمعیشت جوامع محلی در کرمان تاثیر گذار باشد.

فریدون فعالی در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: صنایع دستی در کرمان یکی از مهمترین زمینه های اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها در روستاها و جوامع محلی است.

وی افزود: از صنایع دستی در خصوص مشاغل خانگی نیز میتوان استفاده کرد و در صورت بها دادن به صنایع دستی در استان کرمان شاهد بهبود وضعیت معیشتی و اقتصاد خانوارها خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: جایگاه صنایع دستی در استان کرمان باید ارتقا یابد تا بتوانیم با سرمایه های اندک کارهای مهم اقتصادی انجام دهیم.

وی عنوان کرد: درامدزایی و اشتغالزایی در جوامع دور افتاده محلی تنها از راه توجه به میراث فرهنگی انجام می شود و همین امر در برخی از مناطق جنوب استان کرمان مشاهده شده است.

فعالی افزود: ظرفیتهای فراوان اقتصادی صنایع دستی در استان کرمان بایدشناسایی و به مردم معرفی شود و درنهایت بابازریابی و فروش محصول می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی را با وجود کمبود آب و یا محدودیت های مختلف می توان حل کرد.

کد خبر: ۲۲۵٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha