۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
شاخص‌های توسعه خراسان‌شمالی مناسب نیست/ضرورت ایجاد انگیزه و رغبت برای سرمایه‌گذار
نماینده مردم بجنورد:

شاخص‌های توسعه خراسان‌شمالی مناسب نیست/ضرورت ایجاد انگیزه و رغبت برای سرمایه‌گذار

بجنورد- نماینده بجنورد، مانه‌وسملقان، رازوجرگلان، گرمه‌وجاجرم در مجلس با بیان اینکه وضعیت شاخص‌های توسعه استان خوب نیست و باید خراسان‌شمالی با استان‌های دیگر مقایسه شود، گفت: البته قرار نیست با استان‌های ۱۰۰ درصد برخوردار مقایسه شود ولی باید با هم‌تراز آن‌را مقایسه کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمد وحیدی شامگاه پنج‌شنبه در اولین نشست مطبوعاتی در جمع اصحاب‌رسانه در محل دفتر خود اظهار داشت: نیمی از جمعیت خراسان شمالی در روستاها و شهرهای جدید زیر ۲۰ هزار نفر ساکن هستند که در حوزه شاخص‌های راه‌های روستایی در رده پایین قرار دارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص علت عدم استقبال سرمایه‌گذاران در سرمایه‌گذاری در این استان نیز گفت: سرمایه‌گذران بخش خصوصی همیشه به دنبال این هستند که در استان‌های مرکزی سرمایه‌گذاری کنند زیرا به یقین به دنبال سود و مکانی با مزیت های فراوان هستند.
نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، راروجرگلان، گرمه‌وجاجرم در مجلس با بیان اینکه باید انگیزه و رغبت برای سرمایه‌گذار ایجاد شود، گفت: باید دولت بسته‌های تشویقی مانند معاف از مالیات، پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین و... برای این سرمایه‌گذران در نظر بگیرد.
وحیدی افزود: این استان دارای پنج صنعت مهم مانند مجتمع پتروشیمی، آلومینیای جاجرم، کارخانه سیمان، لوله‌گستر و فولاد اسفراین است که باید از ظرفیت‌های این صنایع استفاده شود.
وی درخصوص ظرفیت های خراسان شمالی در توسعه کشاورزی با بیان اینکه در سند توسعه استان اولویت با کشاورزی است، گفت: باید برای ارتقای شاخص‌ها سرمایه‌گذاری صورت گیرد اما اقدامات انجام شده در این زمینه رضایت‌بخش نیست زیرا به طور مثال خراسان جنوبی با توجه به اینکه استانی کویری است ولی میزان تولید مرغ آن هشت برابر خراسان‌شمالی است.
نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، راروجرگلان، گرمه‌وجاجرم در ادامه با بیان اینکه مردم خراسان‌شمالی گسترده‌ترین تغییر را در یازدهمین مجلس‌شورای‌اسلامی انجام دادند، گفت: خوشبختانه نمایندگان این استان با یکدیگر همراه هستند و قرار است موضوعات هر شهرستان را به طور مشترک دنبال کنند.
وحیدی در ادامه به مصوبات سفرریاست جمهوری در خصوص دو پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان و راه آهن اشاره کرد و افزود:با توجه به اینکه این محور در مسیر مشهدمقدس قرار گرفته است و سالیانه میلیون‌ها مسافر از این مسیر عبور می‌کنند دولت نیز می‌بایست به تهعدات خود برای اتمام پروژه عمل کند.
کد خبر: ۲۲٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha