۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
ساخت مسکن با تمرکز بر بافت فرسوده ضروری است
استاندار تهران:

ساخت مسکن با تمرکز بر بافت فرسوده ضروری است

فخاری، استاندار تهران در جلسه شورای مسکن گفت: ساخت مسکن با تمرکز در بافت فرسوده ضروری است و هر کدام از شهرهای استان که شرایط بازآفرینی دارند، باید در این زمینه فعال شوند.

به گزارش بازار، علیرضا فخاری استاندار تهران با اشاره به مشکل کمبود زمین در استان تهران گفت: دو متولی تامین زمین در استان، وزارت راه و شهرسازی و همچنین خودمالکان هستند که برای تسریع در امور شورای مسکن، راه و شهرسازی استان باید پیشنهاد دهنده اراضی قابل ساخت باشد.ساخت مسکن با تمرکز در بافت فرسوده ضروری است

استاندار تهران افزود: برنامه و بودجه استان باید در زمینه توزیع جمعیت کمک و باید آمایش سرزمین صورت گیرد تا خدمت رسانی مبتنی بر هدف گذاری‌ها باشد.

وی در مورد کنترل قیمت‌ها گفت: قیمت مصالح، مالیات و فعل و انفعالات موثر بر قیمت مسکن باید در کارگروه ویژه تعیین و در هر جلسه شورا آخرین وضع گزارش شود.

استاندار تهران همچنین به ضرورت تامین امور زیربنایی و روبنایی در ساخت مسکن تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های متولی باید برای تامین امور زیربنایی پیشگام باشند، و تامین سرانه‌های آموزشی و بهداشتی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

فخاری با بیان اینکه مباینه نامه‌ها باید به سند رسمی تبدیل شود، گفت: بیش از ۲۵ هزار خانه خالی در استان تهران شناسایی شده که فرآیند شناسایی و ترتیب و توالی ثبت خانه‌های خالی به گونه‌ای باشد تا مرجع نهایی برای اعمال قانون ورود کند.

همچنین در این جلسه مصوب شد تا طرح جمع آوری مشاوران املاک غیرمجاز از امروز در تمام شهرهای استان تهران آغاز شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • قاسمی IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 0
      ایران فقط تهران نیست .. مهاجرت به تهران را کم کنید ..خانه های اجاره ای بسازید..دست از جیب مردم بردارید ..مردم را به جان هم نندازید..نفرت مردم را از خودتان بیشتر نکنید ..سوداگران مسکن ، بانک‌ها و انبوه سازان و سازنده های بی وجدان هستن..