۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
اعمال اقدامات پیشگیرانه وقوع حریق مراتع توسط دستگاه‌های خدمات رسان پردیس
فرماندار پردیس تاکید کرد؛

اعمال اقدامات پیشگیرانه وقوع حریق مراتع توسط دستگاه‌های خدمات رسان پردیس

پردیس- رضائی، فرماندار پردیس بر لزوم اعمال اقدامات پیشگیرانه وقوع حریق مراتع توسط دستگاه‌های خدمات رسان پردیس تاکید کرد.

عبدالعظیم رضائی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به افزایش دما و گرمای فصل تابستان طی روزهای اخیر و ماه‌های آتی گفت: خشک شدن گیاهان و وجود گونه‌های گیاهی مختلف در مراتع سطح شهرستان سبب می‌شود تا مراتع  طبیعی این شهرستان مستعد آتش سوزی شوند.

وی  بیان کرد: وقوع حریق در مراتع، خسارات جبران ناپذیری به منابع طبیعی  وارد می کند که بر همین اساس، اولویت کاری ما پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع و طبیعت است.

فرماندار پردیس با اشاره به اینکه باید تدابیر پیشگیرانه توسط متولیان امر در نظر گرفته شود، افزود: در این خصوص مکاتباتی با ادارات جهاد کشاورزی, منابع طبیعی، بخشداران و دهیاران صورت گرفته است تا آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

رضایی بیان کرد: تدابیر پیشگیرانه به ویژه برای مناطقی مانند شوراب که فاقد دهیاری و شورا، عدم آنتن دهی تلفن در این منطقه و مسافت طولانی می باشد ارائه شده است.

وی با اشاره به راهکارهای  پیشگیرانه گفت: اطلاع‌ رسانی و ایجاد آمادگی در اهالی، جمع آوری بوته‌ها و علف‌های خشک، تشکیل تیم داوطلبان مردمی برای مواقع اضطراری برای همیاری، پیش بینی و ذخیره منابع آب و مواد  اطفاء حریق ، تهیّه و پیش‌بینی منابع اطفاء حریق و کوله برای مناطق صعب العبور از تدابیر پیشگیرانه است.

رضایی بیان داشت: متولیان امر و نهادهای مذکور باید آمادگی و تدابیر پیشگیرانه را به طور کامل رعایت و در صورت بروز حادثه از مخاطرات احتمالی جلوگیری کنند و در این راستا از تمام شهروندان نیز تقاضا داریم در صورت حضور در مراتع، به منظور حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست، نکات ایمنی را رعایت کرده تا هیچ گونه مشکلی در این خصوص به وجود نیاید.

کد خبر: ۲۲٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha