۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
اعزام حدود ۵۴ هزار نفر با ۲۴۰ پرواز به سرزمین وحی

اعزام حدود ۵۴ هزار نفر با ۲۴۰ پرواز به سرزمین وحی

تا ساعت ۲۴ دیشب ۲۱ خرداد، ۲۴۱ پرواز از فرودگاه‌های زیرمجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ۵۴ هزار زائر را به مدینه منوره و جده انتقال داده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد حبیب‌الهی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طی کمتر از یک ماه گذشته و تا ساعت ۲۴ دیشب ۲۱ خرداد، ۲۴۰ پرواز از فرودگاه‌های زیرمجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد مدینه منوره و جده انجام شده است.

حبیب‌الهی افزود: زائران از فرودگاه‌های ساری، یزد، اصفهان، زنجان، رشت، ارومیه، مشهد، بیرجند، شیراز، اردبیل، بوشهر، تبریز و اهواز به سرزمین وحی مشرف شده اند که در فرودگاه اهواز، این پروازها دیروز انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: از فرودگاه‌های یاد شده ۳۷هزار و ۴۶۲ نفر اعزام شده اند و از فرودگاه امام خمینی نیز تا ۱۹ خرداد طی ۷۰ پرواز، ۱۶ هزار و ۲۱۴ نفر عازم شده اند که در مجموع حدود ۵۴ هزار زائر به سرزمین وحی اعزام شده اند.

حبیب اللهی تشریح کرد: مایه افتخار است که این مهم از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و ما نیز از ماه‌ها قبل با اتخاذ تدابیر لازم در صدد خدمت‌رسانی به زائران عزیز بوده ایم و هماهنگی‌های متعدد با ارگان‌ها و نهادهای مختلف انجام شده است که این موضوع برای زائران به سهولت انجام شود.

وی تصریح کرد: تمامی پروازهایی که از آسمان ایران به مقاصد مختلف نجف اشرف، مدینه منوره و... می‌گذرند، مطابق دستورالعمل ها و قوانین از سوی مرکز کنترل فضای کشور، تحت نظارت و کنترل هستند.

وی در خاتمه از بدرقه‌کنندگان زائران حج خواست که بدرقه زائران و مهمانان خانه خدا، آداب بدرقه و خداحافظی را به فرودگاه موکول نکنند که بهترین خدمت‌رسانی به زوار از سوی خادمان آنان در فرودگاه‌ها انجام شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha