۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان ۶۰ درصد کاهش یافت
رئیس جهاد کشاورزی سیستان بلوچستان:

سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان ۶۰ درصد کاهش یافت

زاهدان- حسینی، رئیس جهاد کشاورزی سیستان بلوچستان گفت: بر اثر خشکسالی های چندین ساله سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان ۶۰ درصد کاهش یافته است.

سید رضا سید حسینی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان با وسعت بیش از ۱۸ میلیون هکتار دارای اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی است.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان بلوچستان با بیان این مطلب که فقط ۴۱۹ هکتار از وسعت استان قابلیت کشت دارد، گفت: همه ساله فقط ۴۵تا ۷۰ درصد از اراضی قابل کشت استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

سید حسینی افزود: به دلیل خشکسالی های چندین ساله سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان کاهش پیدا کرده است و به ۳۲ هزار هکتار رسیده است.

وی با بیان این مطلب که کشت گلخانه ای سبب جلوگیری از هدر رفت آب از طریق تبخیر می شود، تصریح کرد: برای توسعه گلخانه ها و همچنین کم کردن تلفات آبی ۸۰ گلخانه جدید احداث شده و ۱۲۰ هکتار گلخانه دیگر نیز در دست ساخت است.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان بلوچستان با بیان اینکه اجرای سیستم های آبیاری نوین برای مقابله با کم آبی ها در استان دنبال می شود، افزود: در مجموع ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی استان قابلیت تجهیز به سیستم آبیاری را دارد و تا کنون ۵۰ هزار هکتار مجهز شده همچنین این اقدام زمینه را برای صرفه جویی ۲۶۸ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی فراهم کرده است.

سید حسینی از افتتاح ١۵۸ پروژه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این پروژه ها شامل ۲۵ پروژه بهبود تولیدات دامی، ۲۶پروژه بهبود تولیدات گیاهی، ۸۰ پروژه آب و خاک و امور فنی مهندسی، ۱۴ پروژه ترویج کشاورزی، یک پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری، ۹ پروژه امور عشایری و سه طرح شیلات آب‌های داخلی می شود.

وی تصریح کرد: با افتتاح این طرح‌ها برای ۹۵۱ نفر شغل دائم و حدود سه هزار و ۳۶۹ نفر نیز در سیستان و بلوچستان شغل موقت ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha