۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
واردکنندگان خودرو ارز مورد نیاز را دریافت کردند
سرپرست سازمان توسعه تجارت:

واردکنندگان خودرو ارز مورد نیاز را دریافت کردند

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: واردکنندگان خودرو ارز مورد نیاز را دریافت کردند و به‌زودی شاهد ترخیص خودروهای بیشتری خواهیم بود.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی در نشست آنلاین با بیان اینکه از آذرماه سال گذشته موضوع واردات خودرو ابلاغ شد، اظهار کرد: از همان زمان رایزنی‌ها برای انجام این کار آغاز شد، زیرا مسیرهای وارداتی بسته بود و پیش از آن نیز تجربه تحریمی نداشتیم.

وی افزود: مشکلات را نمی‌توانستیم به سرعت بر طرف کنیم و باید قانون رعایت می‌شد، به همین دلیل با تمرکز بیشتری پیش رفتیم که نیازمند زمان بود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: با قوانین موجود امکان واردات وجود نداشت و دست دولت باز نبود، زیرا این قوانین بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود و تغییر آن کار سختی بود.

ضیغمی گفت: از اول دی ماه ۱۴۰۱ به صورت فراقانونی مقرر شد تا شرایط واردات خودرو تسهیل شود و مقررات استاندارد و گمرک در اردیبهشت‌ماه امسال به صورت مصوبه ابلاغ شد تا واردات خودرو برای اولین بار انجام شود.

وی با اشاره به واردات خودرو با استاندارد یورو ۵ تاکید کرد: به‌زودی شاهد ترخیص خودروهای بیشتری خواهیم بود و روند واردات خودرو تسهیل خواهد شد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه واردکنندگان خودرو ارز مورد نیاز را دریافت کردند، گفت: پلاک گذاری خودروهای وارداتی موقع تحویل انجام می‌شود.

ضیغمی بیان کرد: در مرحله اول ۱۵۰ خودرو، در مرحله دوم ۳۵۰ خودرو. به‌زودی ۸۵۰ خودروی وارداتی از گمرک غرب تهران وارد خواهد شد و طی ۶ ماه آینده تحویل‌ها انجام می‌شود و انتظار داریم خودروهای بیشتری نیز وارد شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha