۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
ظرفیت عراق برای حضور پُررنگ منطقه آزاد اروند| مبادلات اقتصادی با عراق افزایش یابد
سرکنسول ایران در بصره در گفتگو با بازار:

ظرفیت عراق برای حضور پُررنگ منطقه آزاد اروند| مبادلات اقتصادی با عراق افزایش یابد

آبادان- عابدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره کشور عراق بر ظرفیت عراق برای حضور پُررنگ منطقه آزاد اروند در این کشور تاکید کرد.

علی عابدی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن تأکید بر آمادگی این کنسولگری برای همکاری با سازمان منطقه آزاد اروند در همه زمینه‌ها، اظهار کرد: همه ما سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید تلاش کنیم با هم‌افزایی، تبادل نظر و هم‌پوشانی کارها را پیش ببریم.

وی با اشاره به وجود مراوده میان دو منطقه مجاور در کشورهای ایران و عراق در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی، تاکید کرد: بالغ بر ۶۰ هزار دانشجوی عراقی در بصره حضور دارند که ۱۰ هزار نفر از این تعداد اهل شهر بصره هستند و ضرورت دارد برای حضورشان در اماکن آموزش عالی منطقه آزاد اروند تسهیلات لازم را در زمینه‌های تردد، اقامت و اداری ایجاد کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره کشور عراق با اشاره به مبادلات و مراودات گردشگری و اقتصادی منطقه آزاد اروند و کشور عراق، افزود: نخستین مؤلفه برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار، تأمین امنیت است که باید در این حوزه تلاش‌های لازم صورت گیرد و تولیدات منطقه باید با نمونه خارجی موجود در عراق، قابل رقابت باشد.

عابدی در خصوص نشست اخیر خود با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: حوزه اربعین حسینی، تداوم مراودات تجاری در پایانه مرزی شلمچه همزمان با تردد زائران در ایام این اجتماع بزرگ و همچنین موضوع گسترش مراودات فرهنگی از جمله در حوزه ورزش با استان مجاور در کشور عراق از دیگر بخش‌های این نشست بود.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha