۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
حذف ارز ترجیحی و عدم حمایت لازم از بزرگترین مشکلات تولید کنندگان
فیلم استان‌ها؛

حذف ارز ترجیحی و عدم حمایت لازم از بزرگترین مشکلات تولید کنندگان

تهران- غلامی، مدیر عامل کشت و صنعت شریف آباد گفت: حذف ارز ترجیحی با ساز و کار نامناسبی صورت گرفت و باعث شد تا با توجه به عدم حمایت از تولیدکنندگان و افزایش تورم تولید کنندگان دچار مشکل شوند.

مرجان شرف، بازار؛ حذف ارز ترجیحی بنا به گفته اعلب کارشناسان و مسئولان ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که اگر با ساز و کارهای دقیقی اجرا می‌شد، می‌توانست کمک حال بزرگی برای تهیه کنندگان و مصرف کننده باشد، زیرا از یک‌سو رانت‌های وحشتناکی که از بابت آن نصیب عده‌ای سودجو می‌شد جلوگیری می‌کرد و از سوی دیگر هزینه خانوار را به واسطه دریافت نقدی مابه تفاوت آن هدفمند می‌ساخت.

اما بنا به گفته بسیاری از تولید کنندگان و مصرف کنندگان نحوه اجرای این طرح صحیح نبوده و علاوه بر تورم فراگیر حمایت لازم از تولید کننده هم صورت نگرفت.

در این زمینه ابراهیم غلامی مدیر کشت و صنعت شریف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از همکاری نکردن سیستم بانکی سخن گفته و می‌گوید: انتظار داریم دولت کمک بیشتری کند ما برای تامین منابع از بخش خصوصی استفاده می کنیم اما کمک های دولت در قالب تسهیلات جوابگوی سرمایه در گردش شرکت هایی مانند ما را نمی دهد.

وی در مورد مشکلات انتقال ارز گفت: به سختی این موضوع صورت می‌گیرد، حتی برخی از مواقع مجبور هستیم که کالا را با کالا معامله کنیم که خود باعث بروز مشکلات بیشتری می شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha