۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
لزوم همکاری دستگاه‌ها برای تکمیل سامانه جامع سوانح حمل و نقل

لزوم همکاری دستگاه‌ها برای تکمیل سامانه جامع سوانح حمل و نقل

در نشست کمیسیون ایمنی راههای کشور با بررسی آمار سازمان پزشکی قانونی و مقایسه با آمار طرح نوروزی ۱۴۰۱، ایلام، یزد، همدان، کردستان و اصفهان با بیشترین کاهش آمار کشته‌شدگان معرفی شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در صد و بیست و نهمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ضمن تقدیر از کلیه دست‌اندرکاران و دستگاه‌های امدادی در سطح ستاد و استان‌ها برای ارایه خدمات شایسته به هموطنان در ایام طرح نوروزی ۱۴۰۲، بر تداوم این همکاری و ایمنی سفرهای هموطنان تاکید کرد.

در این نشست ضمن ارائه گزارش وضعیت ایمنی نوروز ۱۴۰۲ با بررسی آمار سازمان پزشکی قانونی و مقایسه با آمار طرح نوروزی ۱۴۰۱، استان‌های با بیشترین کاهش آمار کشته‌شدگان به شرح ایلام، یزد، همدان، کردستان و اصفهان معرفی و از زحمات دست‌اندرکاران و اعضای کمیسیون ایمنی و شورای همتای استان در حصول این نتیجه تشکر شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بر لزوم بررسی دلایل افزایش آمار در تعدادی از استانها در ایام طرح نوروزی تاکید کرد.

در نشست یکصد و بیست و نهم کمیسیون ایمنی راههای کشور موضوع راه‌اندازی سامانه ثبت سوانح حمل و نقل و عملکرد اعضای مسئول برای ارسال داده‌های مرتبط با سامانه ارایه شد که با توجه به اهمیت این سامانه، افندی‌زاده ضمن گلایه از عدم اهتمام دستگاه‌ها در ارسال داده‌های تصادفات به سامانه، خواستار تسریع در انجام این مهم شدند و گزارش سامانه نیز در نشست با اعضای کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی ارایه خواهد شد.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بر لزوم همکاری همه جانبه و تشریک مساعی اعضاء برای تکمیل سامانه جامع سوانح حمل و نقل تاکید کرد.

در ادامه این نشست معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر لزوم ارایه چارچوبی برای بهره‌برداری از سامانه برای تحلیل وضعیت ایمنی و برنامه‌ریزی کاهش تصادفات تاکید کرد.

همچنین با درخواست وزارت آموزش و پرورش برای بازنگری دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی و تغییر در محدودیت سن ناوگان این اردوها، افندی‌زاده از کارگروهی مشترک شامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و پلیس راهور خواست تا نسبت به بررسی موضوع و ارایه نتیجه به کمیسیون اقدام کند.
در پایان این نشست گزارش عملکرد اعضای کمیسیون در خصوص پیاده‌سازی آئین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل ارایه شد.

کد خبر: ۲۲۵٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha