۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶
کشت گیاهان دارویی در ۱۳۰۰ هکتار از مزارع مازندران
معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

کشت گیاهان دارویی در ۱۳۰۰ هکتار از مزارع مازندران

ساری- عباسپور، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: یک هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع استان به زیر کشت گیاهان دارویی با محوریت گل محمدی و گاوزبان رفته است.

احسان عباسپور در گفتگو با خبرنگار بازار توسعه گشت گیاهان دارویی را از برنامه های توسعه کشت در باغ های استان دانست و گفت: در زمان حاضر از سطح ۱۵۸ هزار هکتار باغ های استان سالانه بیش از ۳.۵ میلیون تن انواع محصولات باغی تولید می شود.

معاون جهاد کشاورزی مازندران به افزایش کشت گلخانه ای و رویکرد حمایتی ویژه دولت اشاره کرد و اظهار داشت: در همین راستا طی سال گذشته ۵۰ هکتار به سطح کشت گلخانه ای استان اضافه و اکنون تولیدات گلخانه ای در ۵۱۰ هکتار استان قابل توجه شده است و حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی با محوریت گل محمدی و گل گاوزبان در مازندران انجام به مرحله اجرا رسید.

معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که امسال از محل تسهیلات برای توسعه گیاهان دارویی تسهیلات برای ۱۴۸ هکتار پرداخت شده است، ادامه داد: برای هر هکتار ۱۷ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

عباسپور، راهبرد توسعه کشت گیاهان دارویی را گل محمدی، گل گاوزبان، ثعلب، موسیر و بنفشه معطر عنوان کرد.

وی با بیان این که سال گذشته تسهیلات خوبی برای توسعه کشت گلخانه ای پرداخت شده است، گفت: با توجه کم بودن زمین های کشاورزی و مشکلات خشکسالی، جهاد کشاورزی صدور مجوز توسعه گلخانه با مقیاس کوچک زیر ۳۰۰ متر، فرصت مناسبی را برای توسعه این نوع کشت ایجاد کرده است.

کد خبر: ۲۲۵٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha