۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
نقش موثر صنعت ساختمان در تولید فرصت های سرمایه گذاری| سال گذشته صادرات این حوزه ۹۵میلیون دلار بود
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان:

نقش موثر صنعت ساختمان در تولید فرصت های سرمایه گذاری| سال گذشته صادرات این حوزه ۹۵میلیون دلار بود

گرگان- حسن زاده، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه نقش صنعت ساختمان در تولید فرصت های سرمایه گذاری انکارناپذیر است، گفت: سال گذشته صادرات گلستان در این بخش ۹۵ میلیون دلار بود.

درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بخش ساختمان و صنایع وابسته اکثر کشورها یکی از پررونق ترین بخش های اقتصادی است، اظهار کرد: صنعت ساختمان پس از نفت به عنوان یکی از صنایع فرصت آفرین و استراتژیک برای رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی و اشتغال زایی به شمار می رود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: صنعت ساختمان یک نقش انکار ناپذیر در تولید فرصت های سرمایه گذاری و تولید ثروت و ارزش افزوده در اقتصاد دارد.

حسن زاده ادامه داد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ صنعت ساخت و ساز با بخش های بالادست و پائین دست خود مانند فلزات اساسی و کانی های غیرفلزی، می توان به اهمیت جایگاه این صنعت در اقتصاد کشور پی برد.

وی ادامه داد: نمایگاه تخصصی صنعت ساختمان به عنوان یک پلتفرم تاثیرگذار برای شرکت ها، متخصصان و کارشناسان این صنعت محسوب می شود چراکه از طریق شرکت در برنامه های نمایشگاهی می توان نسبت به اشتراک گذاری فناوری های جدید و اطلاعات اقدام کرده و برای ایجاد روابط تجاری طولانی مدت با سایر فعالان در بازارهای جهانی تلاش کرد تا این فرایند در پیشبرد اهداف اقتصادی مثمرثمر باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: از طریق نمایشگاه ساختمان امکان بازاریابی محصول در سطح ملی و بین المللی، فروش مستقیم کالا و خدمات یا محصولات برای مشتریان امکان پذیر خواهد بود.

به گفته وی، حجم صادرات گمرک گلستان مربوط به صنعت ساختمان در سال گذشته قریب به ۹۵ میلیون دلار بوده که عمده آن میله گرد، پلی استایرن، لوله های آهنی، سیمان و قطعات سوله بوده است.

حسن زاده در خاتمه یادآور شد: برگزاری موفق این نمایشگاه علاوه بر دستاوردهای تخصصی مناسب، منجر به بهره وری بیشتر و تعامل گسترده بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود که این منجر به رونق هرچه بیشتر این صنعت و افزایش صادرات است.

کد خبر: ۲۲۵٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha