۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
«فقدان نوآوری» چالش صنعت مبلمان کشور | از دانش طراحان استفاده شود
استادیار دانشگاه تهران مطرح کرد؛

«فقدان نوآوری» چالش صنعت مبلمان کشور | از دانش طراحان استفاده شود

گرگان- اژدری، استادیار گروه مستقل طراحی صنعتی دانشکدگان هنرهای زیبا دانشگاه تهران گفت: درحال حاضر در صنعت مبلمان نوآوری وجود ندارد و آنچه که مطرح است کپی برداری از سایر تولیدات کشورهاست.

علیرضا اژدری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صاحبان صنایع به جای اینکه برای تولید انبوه کارخانجات عظیمی احداث کنند، می توانند با کسب و کارهای کوچک و متوسط به جای تولید انبوه، تولید دسته ای داشته باشند.

استادیار گروه مستقل طراحی صنعتی دانشکدگان هنرهای زیبا دانشگاه تهران توسعه درون زا را عامل موفقیت این حوزه دانست و گفت: تولیدکنندگان زمانی موفق می شود که طراحی دانش بنیان و دانش طراحی در اختیار این افراد قرار بگیرد.

او طراحی دانش بنیان را لازمه توسعه این صنعت در کشور دانست و افزود: با توجه به اینکه شرکت های چند میلیتی همچنان مترصد ورود به بازار ایران هستند باید هرچه زودتر توسعه درون زا در دستور سیاستگذاری های دولت هم قرار بگیرد تا طراحی دانش بنیان وارد حیطه صنایع کوچک و متوسط شود.

اژدری عدم برخورداری تولیدکنندگان از طراحی علمی را یک چالش اساسی دانست و اضافه کرد: درحال حاضر در صنعت مبلمان نوآوری وجود ندارد و آنچه که مطرح است کپی برداری از سایر تولیدات کشورهاست

این مدرس دانشگاه ادامه داد: طراحان ما در بهترین حالت چیزی به نام نقشه راه نوآوری برای صنایع پیش بینی نکرده اند براین اساس با ورود کالاهای خارجی با کیفیت بیشتر و قیمت ارزانتر تولیدات داخل قابلیت رقابت نخواهند داشت.

به گفته او، به نظر می رسد باید در این مدت زیرساخت های صنعت مبلمان مانند برخورداری از دانش طراحی و استفاده از افراد خلاق و متخصص را در دستور کار قرار دهیم تا صنایع مبل کشور بتوانند دوام بیاورند.

او از نیروی کار ارزان ناحیه صنعتی عطاآباد به عنوان مهمترین مزایای این صنعت در منطقه نام برد و اضافه کرد: در کنار این مولفه، از فضای مناسب کار و قابلیت توسعه تولید در این منطقه می توان به عنوان فرصتی برای رشد صنعت مبلمان در عطاآباد یاد کرد.

این مدرس دانشگاه در خاتمه به با بیان اینکه باید به دانش فنی طراحی در صنعت مبلمان عطاآباد توجه شود، افزود: بهتر است از ظرفیت طراحان و متخصصان استفاده شود وتولیدکنندگان از گونه کپی برداری پرهیز کنند.

کد خبر: ۲۲۵٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha