۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
ارز رانتی روی گسل؛ حذف ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی در شورای هماهنگی سران قوا مطرح است
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

ارز رانتی روی گسل؛ حذف ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی در شورای هماهنگی سران قوا مطرح است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با بیان اینکه حذف ارز نیمایی در شورای هماهنگی سران قوا مطرح است، گفت: این شورا باید در زمینه حذف ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی اعلام نظر کند.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حذف ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی در کشور بیان کرد: این بحث در شورای عالی هماهنگی سران قوا مطرح شده است و به نتیجه قطعی دست پیدا نکرده است و اگر به نتیجه قطعی برسد حتما اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: با این حال مباحثی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر قیمت ارز ۴۰ هزار تومان است چرا باید ۲۸.۵۰۰ به دیگران پرداخت کنیم؟ مابه التفاوت این ارز کجا رفته و کجا هزینه می شود؟ و چه کسی باید پاسخگو باشد؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: به واقع فردی که می خواهد با نرخ ۲۸.۵۰۰ تومانی صادرات کند، حتما این رقم رانتی برای او محسوب می شود بنابراین ما باید در زمینه نرخ ارز به یک تعادل دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس در زمینه تعیین نرخ ارز نرخ «ای. تی. اس» را مبنا قرار داد، تاکید کرد: ما پیرو تصمیمات در مجلس گفتیم که قیمت ارز باید یک رقم باشد و صفر تا صد آن را باید مردم متوجه شوند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تعیین نرخ ارز نیمایی مصوبه مجلس نیست، تاکید کرد: به دلیل شرایط اقتصادی کشور بعضا در این زمینه تصمیماتی گرفته می شود که باید به درستی اظهار نظر کرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: در حال حاضر موضوع حذف ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی در شورای اقتصادی سران قوا قطعی نشده است و باید این شورا در این رابطه اعلام نظر کند.

کد خبر: ۲۲۵٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 0
      اقای حاجی بابایی شما برای اشتغال همدان کاری نکردی ولی ما همدانی ها بودیم که به شما رأی دادیم تا وارد مجلس بشوید