۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
تصویب طرح‌های ملی دانش‌بنیان در کارگروهی مشترک

تصویب طرح‌های ملی دانش‌بنیان در کارگروهی مشترک

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر لزوم حمایت از طرح‌های ملی دانش‌بنیان در قالب شرکتی بزرگ و تامین مالی جمعی تاکید کرد.

به گزارش بازار، روح الله دهقانی در نشست معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای کمیته طرح‌های ملی و تصویب طرح‌های جدید عنوان کرد: این کار یک موضوع مهم و ملی دارد که باید اولویت‌ها و موضوعات حائز اولویت در قالب یک شورای راهبری، بررسی و تصویب شود.

وی افزود: این امر یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری است، از سوی دیگر صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در حمایت از طرح‌های ملی و راهبردی، جایگاه و نقشی کلیدی ایفا می‌کند. شرکت‌های دانش‌بنیان نیز محور و مبنای پیشبرد این طرح‌های ملی و راهبردی هستند.

دهقانی درباره چگونگی انجام این طرح‌ها، شکل‌گیری کنسرسیوم‌های دانش‌بنیان و تامین مالی را دو موضوع اساسی و محوری دانست و افزود: یکی از محورهای اساسی و اصلی در تحقق این طرح‌ها، شکل‌گیری شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان از یک سو و تامین و تضامین مالی از سوی دیگر است. قطعا این اتفاق باید به صورت مشترک و بدون این که تداخل ماموریتی وجود داشته باشد، انجام شود.

وی ادامه داد: پس از این که این کارگروه مشترک شکل بگیرد، مبنا و محور فعالیت‌ها هم افزایی است. باید در آستانه شکل‌گیری این کمیته دیدگاه‌ها مطرح و کاستی‌ها برطرف شود تا هر دو طرف به یک نقطه مشترک برسند. باید طرح‌هایی که در این کارگروه تصویب می‌شود، وظایف و مسئولیت‌های هر دو طرف به صورت مشخص و شفاف تعیین شود.

یکی از اقداماتی که به صورت مشترک و با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می‌شود، طرح‌های ملی دانش‌بنیان و فناور است.

دراین نشست قرار شد کارگروه مشترک طرح‌های ملی، به ریاست معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، ابزارهای مستقیم و غیر مستقیم را به طرح‌های مصوب هدایت کند و زمینه ساز تحقق طرح‌های بزرگ دانش بنیان شود. همچنین چند طرح ملی برای معرفی و تصویب جهت تامین مالی و سایر اقدامات حمایتی معرفی شد.

کد خبر: ۲۲۵٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha