۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
سازمان اداری و استخدامی اصلاح آیین‌نامه دورکاری را در دستور کار قرار دهد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

سازمان اداری و استخدامی اصلاح آیین‌نامه دورکاری را در دستور کار قرار دهد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از سازمان اداری استخدامی خواستار اصلاح آیین نامه دورکاری شد و بر ضرورت توجه دولت به پیوست خانواده در مصوبات تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فاطمه قاسم پور در مورد مسائل مادران شاغل در پی تغییر ساعت کاری و اقدام سازمان امور اداری و استخدامی کشور، گفت: پس از اعلام ساعات جدید کاری ادارات دولتی، طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور مسائل مادران شاغل دارای فرزند کوچک را متذکر و خواستار اصلاح مصوبه شدم که در نهایت سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که این مادران از دورکاری استفاده کنند اما این اقدام رافع مسأله نیست.

وی با بیان اینکه موضوع دورکاری زنان باردار و مادران دارای فرزند کمتر از ۶ سال موضوع جدیدی نیست و از سال ۸۹ در آیین‌نامه دورکاری لحاظ شده و از همان زمان نیز مجموعه‌های دولتی مجاز به توجه به این تسهیلات بوده‌اند، افزود: البته از همان سال تاکنون کمتر مجموعه‌ای به آن توجه داشته و در حال حاضر لازم است دولت به مسائل این دسته از مادران با توجه به تغییر ساعت کاری توجه ویژه داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر ضرورت توجه دولت به پیوست خانواده در مصوبات خود افزود: مطابق بند ۲ سیاست‌های کلی خانواده لازم است موضوع خانواده در تمامی برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی محور قرار گیرد و با توجه به ملاحظات این نهاد، ابلاغ‌ها و مصوبات تعریف شود.

قاسم پور ادامه داد: سازمان اداری استخدامی در شرایط فعلی تا پایان تغییر ساعت کاری صورت ‌گرفته و با توجه به تعطیلات تابستان، لازم است اصلاح آیین‌نامه دورکاری را برای شرایط خاص دنبال کند و در دستور کار قرار دهد.

کد خبر: ۲۲۵٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کارمند هلال احمر IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      0 0
      نماینده ی مرد و زن باش خانم ، نه نماینده ی زنان . مردها هم هزاران مشکل دارند