۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
ضرورت افزایش روابط اقتصادی ایران و ساحل عاج| تبریز قلب صنعت خاورمیانه است
در نشست خبری عنوان شد؛

ضرورت افزایش روابط اقتصادی ایران و ساحل عاج| تبریز قلب صنعت خاورمیانه است

تبریز- سفیر ساحل عاج در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پتانسیل های بالای اقتصادی ایران و ضرورت ارتباط اقتصادی و صنعتی با ساحل عاج گفت: روابط اقتصادی ایران و ساحل عاج بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اوتارا تاماکولو شامگاه شنبه در نشست خبری بررسی راهکارهای افزایش روابط اقتصادی ایران و ساحل عاج که به میزبانی گروه تولیدی کفش معراج طب تبریز برگزار شد، افزود: تبریز یک شهر بزرگ و صنعتی است و سفر دوم بنده به این شهر است.

وی هدف از سفر خود به تبریز را بررسی و شناسایی ظرفیت های اقتصادی و صنعتی این شهر برای گسترش روابط اقتصادی با ساحل عاج عنوان کرد و گفت: ارتباط اقتصادی تبریز با ساحل عاج افزایش یابد و ما در این زمینه مقدمات و شرایط مورد نیاز را فراهم می کنیم، در این مدت بازدیدی که از مراکز صنعتی تبریز داشتم متوجه شدم که تبریز قلب صنعت خاورمیانه است.

سفیر ساحل عاج در کشورمان سپس از سرمایه گذاران ایران دعوت کرد تا در ساحل عاج فعالیت های اقتصادی داشته باشند، افزود: ایجاد تسهیلات برای تجار تبریزی یکی از اصلی ترین اولویت های سفارت خانه است.

تاماکولو گفت: ارتباط خوب سیاسی بین کشورهای ایران و ساحل عاج وجود دارد، باید این ارتباط خوب سیاسی در زمینه اقتصادی نیز خود را نشان دهد.

بازار ساحل عاج قابلیت های بالایی دارد

وی افزود: ارتباط تجار و بازرگانان دو کشور باید افزایش پیدا کند، جمهوری اسلامی ایران نیز با ایجاد خط اعتباری برای حمایت از سرمایه گذاران ایرانی گام های خوبی برداشته است.

سفیر ساحل عاج در کشورمان ادامه داد: بازار ساحل عاج قابلیت های بالایی دارد و حضور در این بازار باعث افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای غرب آفریقا نیز می شود چراکه واحد پولی ۷ کشور یکی است.

وی با تاکید بر اینکه حجم مبادلات باید بیشتر شود چراکه توانمندی دو کشور بالاست، گفت: اقتصاد ما برپایه کشاورزی است ولی محصولات کشاورزی خام فروشی می شود و باید از تجربه و پتانسیل های شرکت های فراوری و صنایع تبدیلی ایرانی استفاده کرد.

تاماکولو گفت: کشور جوانی هستیم که نیاز به حضور سرمایه گذاران در کشورمان را داریم. از استعمار فرانسه چند سالی است رها شده ایم و نیاز داریم با ایران همکاری های گسترده ای داشته باشیم.

وی افزود: در زمینه صنایع غذایی، معدن، فراوری محصولات و ساخت و ساز و کارخانه های صنعتی و کفش باید از تجربه ایرانی ها استفاده کنیم.

ضرورت افزایش روابط اقتصادی ایران و ساحل عاج| تبریز قلب صنعت خاورمیانه است

توسعه بازار کفش تبریز در آفریقا

مرتضی مختاری مشاور برندینگ و کسب و کار نیز در این نشست خبری با اشاره به پتانسیل های بالای اقتصادی آذربایجان شرقی و شهر تبریز گفت: باید با معرفی و برندینگ صنعت استان زمینه گسترش روابط اقتصادی آنها را با سایر کشورها از جمله ساحل عاج فراهم کرد.

وی افزود: باید صنایع و فعالان اقتصادی در نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی حضور پیدا کرده و از آخرین نیازهای روز بازارهای مختلف جهان اطلاع کسب کنند.

وی سپس از هدف این مجموعه برای توسعه بازار کفش تبریز در آفریقا خبر داد و گفت: بازار هدف ساحل عاج ۱۰۰ میلیون نفری بوده و روابط اقتصادی فعلی ایران با ساحل عاج تنها ۵۰ میلیون دلار است که باید افزایش پیدا کند چراکه دو کشور قابلیت های بالایی دارند و می توان از این پتانسیل ها استفاده کرد.

ضرورت توجه به کیفیت تولیدات در صادرات

حسن پور مدیر کفش معراج طب تبریز نیز با اشاره به ظرفیت های بالای صنایع مختلف شهر تبریز و ضرورت استفاده از این پتانسیل ها اظهار داشت: می توانیم در زمینه های مختلف از جمله صنعت کفش که تبریز قطب این صنعت در کشورمان است، با ساحل عاج همکاری های مشترکی داشته باشیم.

وی سپس بر ضرورت توجه به کیفیت تولیدات در صادرات تاکید داشت و گفت: ساحل عاج بازار بزرگی دارد و باید از این فرصت استفاده کرد.

تبریز مهد تجارت و صنعت ایران است

صابر پرنیان رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی نیز در این نشست خبری گفت: تبریز مهد تجارت و صنعت ایران بوده و فعالان اقتصادی استان می توانند همکاری های خوبی با ساحل عاج داشته باشند.

وی با اشاره به رتبه اول آذربایجان شرقی در تولید فولاد بخش خصوصی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران دهمین کشور در تولید فولاد جهان است.

وی با بیان اینکه تبریز پایتخت شیرینی و شکلات بوده و یکی از سه کارخانه بزرگ شکلات دنیا در تبریز قرار دارد. در صنایع غذایی با تولیدات جهانی رقابت می کنیم.

حاجی پور فعال اقتصادی نیز در این نشست خبری گفت: تامین مواد اولیه صنایع غذایی اصلی ترین هدف شرکت ما است و به کارخانه هایی که در تامین مواد اولیه خود به مشکل خورده اند کمک می کنیم.

کد خبر: ۲۲۵٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha