۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
۲۶۵ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

۲۶۵ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد

ایلام- عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در سال زراعی جاری تاکنون ۲۶۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

آذرنوش عموزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۳۱۲ دستگاه کمباین فعال در شهرستان های استان مشغول به انجام عملیات برداشت غلات هستند.

وی عنوان کرد: از ابتدای فصل برداشت غلات و دانه های روغنی استان،ای تعداد دستگاه کمباین بومی و مهاجر عملیات برداشت غلات شهرستان های جنوبی استان را آغاز و تقریبا اکنون در اواخر روند برداشت این مناطق قرار دارند.

عموزاده بیان کرد: از طرفی عملیات برداشت در شهرستان های شمالی استان نیز در حال انجام است و کشاورزان پس از اتمام برداشت هر منطقه با مراجعه به کمباین داران و ایجاد رغبت در آنان به عقد قرارداد برای برداشت مزارع خود اقدام کنند.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: کشاورزان ضروری است که در مزارع سنگلاخی و دارای شیب بیشتر از ۸ درصد برای جلوگیری از خسارت جانی و مالی کمباین داران نسبت به برداشت مزارع خود با استفاده از دروگر و سایر روش های برداشت اقدام کنند.

وی اظهار کرد: همچنین کشاورزان باید توجه کنند که سطح توجیه فنی مورد نیاز برای هر کمباین برای برداشت مزارع حدود ۴۰۰ هکتار است، قطعا برای برداشت نیاز است که مزارع قطعه به قطعه برداشت شوند تا دسترسی به مزرعه بعدی و مجاور آن فراهم شود.

عموزاده تصریح کرد: کشاورزان پس از برداشت نیز از آتش زدن پس چر و بقایای موجود در مزارع خود اکیدا خودداری کنند چرا که باعث از بین رفتن میکروارگانیسم ها و ریز موجودات مفید در خاک مزرعه و سخت و خشک شدن خاک، کاهش ماده آلی خاک، کاهش حاصلخیزی خاک، افزایش فرسایش بادی و آبی مزرعه را سبب می شود.

وی گفت: تاکنون میزان ۲۶۵ هزار تن گندم نانی و دوروم، ۲۳ هزار تن گندم بذری و حدود ۶ هزار تن کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است.

کد خبر: ۲۲۵٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      2 0
      اقا پول گندم چی شد .! پر