۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
کالای قاچاق ۲ هزار کیلومتر مسیر طی می‌کند | مبارزه با مغازه‌دار شروع می‌شود!
رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با بازار :

کالای قاچاق ۲ هزار کیلومتر مسیر طی می‌کند | مبارزه با مغازه‌دار شروع می‌شود!

تهران- توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: کالای قاچاق دو هزار کیلومتر از مرز تا تهران طی کرده و در انبار ذخیره می‌شود اما همین که به مغازه راه پیدا کرد مبارزه با قاچاق آغاز می‌شود!

علی توسطی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه واردات کالاهای لوکس و مشابه به صورت قاچاق، نشان از عدم همگرایی و هم افزایی دستگاه های مختلف کشور در شناسایی این نوع کالاها دارد بیان کرد: کشور ما از لحاظ کنترل ورود قاچاق از آنجا که با ۱۵ کشور احاطه شده شرایط سختی دارد.

وی افزود: به منظور مبارزه با قاچاق این موضوع باید در وهله اول و در مبدا مورد بررسی دقیق قرار گیرد اما سخت گیری ها در بخش خرده فروشی صورت گرفته و توان اینکه در مبادی ورودی به کشور این کار را انجام دهیم، نداریم.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: کالا پس از عبور دو هزار کیلومتر در کشور به تهران رسیده و پس از انبار به خرده فروشی ها فرستاده شده به محض فروش در فروشگاه به عنوان مبارزه با قاچاق آن کالا را ضبط و با فروشگاه برخورد می شود.

توسطی با بیان اینکه واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند تنها باعث هدر رفت و خروج ارز از کشور خواهد شد و مهم ترین دلیل این موضوع فرهنگ استفاده از کالای خارجی بین مردم است، تاکید کرد: اتفاق نظر بین مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بخش خصوصی و وزارت صمت وجود ندارد که مشخص کند چه کالایی قاچاق است و چه کالایی نه.

وی با بیان اینکه در بحث پارچه، پوشاک و کفش در داخل کشور محصولات خوب و با کیفیتی تولید می شود گفت:با واردات این قبیل کالاها یا برخی از لوازم لوکس بر نرخ ارز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت در مورد واردات کالاهای تحریمی که در کشور تولید نمی شود و ناگزیر هستیم با دور زدن تحریم آنها را وارد کنیم در قانون قاچاق گفته می شود لذا مسئولان باید قانون را در مورد این نوع محصولات تغییر دهند.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: تمام مدیران باید بدانند هر تصمیمی ولو کوچک چه تاثیری بر پهنای اقتصاد و آینده کشور خواهد گذاشت و تاوان هر اشتباهی یا منفعت هر تصمیم درستی به گروه های کوچک و مردم خواهد رسید.

کد خبر: ۲۲۵٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha