۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
لامبورگینی ۲۰۲۳، معرفی انواع لامبورگینی

لامبورگینی ۲۰۲۳، معرفی انواع لامبورگینی

لامبورگینی یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در سال 1963 کارش را شروع کرد.

به گزارش بازار، لامبورگینی یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در سال ۱۹۶۳ کارش را شروع کرد. این برند دوست داشتنی‌ترین خودروهای دنیا را تولید می‌کند و طرفداران و علاقه‌مندان زیادی دارد. لامبورگینی زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس‌واگن است. بیشتر جوانان جهان عاشق رانندگی با این خودروها هستند. در ایران هم کمپانی لامبورگینی را به عنوان تولید کننده خودروهای لوکس و سوپراسپرت می‌شناسیم که همه ساله مدل‌های باکیفیت و مدرن و البته گران قیمتی را وارد بازار می‌کند. از این گذشته کلیت ساخت این ماشین‌ها به اندازه‌ای خوب است که با هیچ برندی نمی‌توان آن را مقایسه کرد. امروز تصمیم داریم ۱۰ تا از بهترین مدل های لامبورگینی ۲۰۲۳ را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

لیست انواع مدل های لامبورگینی که محبوبیت بیشتری دارند

  • لامبورگینی اونتادور
  • لامبورگینی هوراکان
  • اوروس
  • گالاردو
  • مورسیه لاگو
  • کانتاچ
  • دیابلو
  • میورا
  • اسپادا
  • جارما

لامبورگینی اونتادور

لامبورگینی ۲۰۲۳، معرفی انواع لامبورگینی
عنوان

لامبورگینی‌های اونتادور از موتور V۱۲ برخوردار هستند که بدنه آن‌ها از فیبر کربن ساخته شده‌است. لبه‌های جلویی این ماشین طوری ساخته شده‌اند که به شکافتن هوا و سرعت گرفتن ماشین کمک بیشتری می‌کند. فضای داخلی خودروی لامبورگینی با بهترین مواد اولیه ساخته شده است که بر اساس مشتری‌مداری ایتالیایی‌ها شکل گرفته است.

هوراکان

لامبورگینی هوراکان از اولین مدل های است که به دنیا معرفی شد. این اتومبیل حاوی موتور قدرتمند V۱۰ است این مورد و دیگر فناوری‌هایی که در آن استفاده شده‌است ترتیبی داده‌اند که هوراکان هیچ چیزی کم نداشته باشد. استفاده از فناوری دوپیا فریزیون (LDF) در این خودرو باعث می‌شود که چهار چرخ به صورت الکتریکی حرکت کنند و به این ترتیب رانندگی ساده بوده و کنترل اتومبیل آسان‌تر شود. خودروسازی قوانین سختگیرانه‌ای دارد که همواره باعث شده است خودروهای ایمن توسط این شرکت وارد بازار شوند. از طرف دیگر این قوانین خودروسازان را محافظه کار کرده است و تعداد خودرهای تولید شده نسبت به سال‌های پیش کاهش داشته است. با این وجود لامبورگینی هرگز هیجان و خشونتش را از دست نداد و در حین ایمنی، خودروهای جوان‌پسند و کول وارد بازار کرده‌است. هوراکان نمادی از یک اتومبیل مدرن و ایمن است که همزمان دیوانه‌وار و خشن هم هست.

مدل های لامبورگینی اوروس

لامبورگینی ۲۰۲۳، معرفی انواع لامبورگینی

خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که این خودرو اولین مدل شاسی‌بلند شرکت لامبورگینی است اما اینطور نیست. در دهه ۸۰ مدل LM۰۰۲ به بازار عرضه شد که طراحی بسیار جذابی هم داشت اما جز بهترین SUVهای دنیا بود.

ظاهر این خودرو می‌تواند خیلی‌ها را فریب بدهد. اما باید بدانید که این تمام ماجرا نیست و این مدل به اندازه‌ای امکانات دارد که شما نمی‌توانید تمام آن‌ها را به خاطر بسپارید. این ماشین همچنین شش حالت رانندگی شامل ۳ حالت رانندگی در جاده و ۳ حالت رانندگی خارج از جاده دارد که یک نقطه قوت اساسی محسوب می‌شود.

اگر بخواهید رقیبی برای این خودرو پیدا کنید، باید آن را کنار بنتلی بنتایگا یا ماشین بنز بگذارید که باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. قیمت این خودرو حدود ۲۰ هزار دلار است و در صورتی که آپشن‌های بیشتری بخواهید، قیمت بالا می‌رود. به هر حال اوروس از مقرون به صرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروهای لامبورگینی است که تولید آن به هیچ عنوان محدود نشده تا قیمت آن همواره ثابت بماند.

 گالاردو

گالاردو از خودروهای اسپرت کمپانی لامبورگینی است که تا سال ۲۰۱۷ بیشترین محصول تولید شده توسط کمپانی Lamborghini بوده است. این خودرو در دنیا به نام گاو وحشی مشهور شده است. گالاردو در ابتدا در رقابت با فراری ۳۶۰ طراحی شد و بعد از تغییرات و ارتقا بیشتر، امروزه رقیب فراری F۴۳۰ است. این خودرو تاکنون با دو نوع سیستم انتقال قدرت، یک نوع گیربکس ۶ سرعته دستی و الکتروهیدرولیکی، کلاج نیمه اتوماتیکی متوالی دستی عرضه کرده است که باعث می‌شود راننده بتواند با سرعت بیشتری نسبت به سیستم انتقال قدرت دستی حرکت کند و همچنین می‌تواند به وسیله پدال‌های موجود در پشت فرمان سرعت را کم یا زیاد کند. البته این کار در مدل دستی قابل انجام نیست.

لامبورگینی مورسیه لاگو

لامبورگینی ۲۰۲۳، معرفی انواع لامبورگینی

روح و جسم این خودرو را رانندگی محض تشکیل می‌دهد. کافی است یک بار رانندگی را با مورسیه لاگو تجربه کنید و پس از آن تا آخر عمر این ماشین را فراموش نخواهید کرد. این خودرو در ایران هم بسیار محبوب است و در دهه ۸۰ به صورت گذر موقت وارد کشور شده است. مورسیه لاگو از مدل های لامبورگینی است که بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ تولید شده‌است و با وجود جایگزینی آن توسط مدل‌های جدیدتر هنوز هم، جایگاه خود را در بازار حفظ کرده است.

کانتاچ

امروزه بیشتر جوانان و افراد بزرگ‌سال برند لامبورگینی را با خودرو کانتاچ یا کونتاش می‌شناسند. این خودرو در ۱۹۷۱ رونمایی شده و به خاطر ظاهر دراماتیکی که داشت، خیلی سریع توانست توجه‌ها را به خودش جلب کند. کونتاچ برخلاف سوپراسپرت‌های امروزی چیزی بیشتر از یک ماشین نبود و همین امر باعث ماندگاری این خودرو در ذهن‌ها شد.

دیابلو

لامبورگینی ۲۰۲۳، معرفی انواع لامبورگینی

دیابلو از لقب‌های شیطان است و لامبورگینی دیابلو هم از شیطانی‌ترین اتومبیل‌هایی است که این کمپانی تولید کرده‌است. دیابلو اولین مدل این شرکت است که به سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت دست یافته است و یک شیطان بسیار سریع است. این ماشین در دهه ۱۹۹۰ میلادی جایگزین مدل محبوب کونتاش شد و به خاطر ظاهر زیبایی که دارد، توانست افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دهد. کمی بعدتر نسخه تقویت شده این ماشین با نام دیابلو GT روانه بازار شد که ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد.

میورا

به نظر من میورا محبوب‌ترین ماشین لامبورگینی در تاریخ است. زیبایی این ماشین بسیار چشمگیر است و قدرت خارق‌العاده‌ای دارد که هر راننده‌ای را برای گاز دادن بیشتر تشویق می‌کند. مایلز دیویس خواننده و موسیقی‌دان آمریکایی یکی از کسانی بود که این ماشین را از کمپانی خریداری کرد. دیویس به اندازه‌ای عاشق این ماشین بود که یک بار به خاطر گاز دادن زیاد، تصادف کرد و هر دو پایش شکست.

میورا از مدل‌های لامبورگینی است که در جریان نمایشگاه خودرو ژنو ۱۹۶۶ معرفی شد. اگر بگوییم بعد از معرفی این ماشین صنعت خودروسازی متحول شد، اغراق نکرده‌ایم. میورا در زمان معرفی سریع‌ترین ماشین جهان بود و با یک موتور V۱۲، بدنه عضلانی و براق و چراغ‌های جمع شونده به یک اسطوره در بین صدها خودرو لامبورگینی تبدیل شد.

لامبورگینی اسپادا

اگر دوست دارید یکی از انواع لامبورگینی منحصر به فرد و خاص را داشته باشید، اسپادا گزینه‌ای است که می‌تواند شما را راضی کند. اسپادا تنها لامبورگینی شاسی کوتاه است که گنجایش ۴ سرنشین را دارد. این ماشین کوپه دارای قدرت موتور ۳.۹ لیتری V۱۲ با ۳۲۱ اسب بخار است. امروزه با وجود خودروهایی که در بازار می‌بینیم، این قدرت چندان چشمگیر نیست اما در ۵۰ سال قبل رقم قابل توجهی بود.

لامبورگینی اسپادا به وسیله مارچلو گاندینی از برتونه طراحی شد و همین فرد در سال‌های بعد میورا و کونتاش را هم طراحی کرد. اسپادا در پنجاه سال قبل به فروش خوبی دست پیدا کرد و باعث شد که شرکت لامبورگینی بتواند جایگاه خودش را در بازار به دست بیاورد.

جارما

جارما یا جراما در سال ۱۹۷۰ طراحی شد و ۶ سال بعد در نسخه استاندارد خود به فروش ۱۷۶ تایی دست پیدا کرد. این خودرو یک موتور ۳.۹ لیتری دارد که نیرو آن با جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود. جراما نقطه تلاقی مدل های لامبورگینی میورا و اسپادا است. میورا برای رانندگان عاشق سرعت و اسپادا برای مشتریان شرکتی طراحی شده است و جراما نقطه میانه این دو خودرو است. در این خودرو، با ترکیب مزیت‌های دو مدل برتر شرکت لامبورگینی، شاهد خلق یک شاهکار توسط کمپانی لامبورگینی بودیم.

چند فکت جالب درمورد لامبورگینی که نمی‌دانستید

  • کمپانی لامبورگینی در ابتدا کارش را با تولید تراکتور شروع کرد و این رویه همچنان ادامه دارد.
  • طراح اولین مدل های لامبورگینی جیان پائولو دالارا بود که بعدها یک کمپانی تولید اتومبیل‌های مسابقه‌ای را راه‌اندازی کرد.
  • در دهه شصت مطرح‌ترین افراد جامعه مانند ملک فهد پادشاه عربستان، ملک فیصل، راد استوارت و دین مارتین لامبورگینی میورا داشتند و لامبورگینی به نوعی نشانه مطرح بودن و سرشناس بودن افراد در جامعه بود.
  • فروچیو متولد برج ثور یا گاو است و به همین دلیل در نامگذاری مدل های لامبورگینی هم همگی از نام گاوها استفاده می‌شود.
  • کانتاش یک ناسزا است. زمانی که رئیس برتونه دیزاین برای اولین بار کانسپتی که قرار بود پرچمدار لامبورگینی باشد را دید، با لهجه محلی خود داد زد کانتاش. این کلمه در زبان محلی ایتالیایی یک ناسزا شبیه به کلمه لعنتی یا حتی بدتر است!
  • در ایتالیا پلیس از مدل های لامبورگینی گالاردو برای جا به جایی سریع و امدادی اعضای قطع شده یا اهدایی استفاده می‌شود
  • گفته می‌شود که در طراحی اونتادور از هواپیماهای F۲۲, F۳۵ و B۲ و البته سوسک‌های خجالتی الهام گرفته شده است.

آیا لامبورگینی بهتر از بوگاتی است؟

وقتی صحبت از مقایسه دو تا از نمادین ترین برندهای صنعت خودرو یعنی بوگاتی و لامبورگینی می شود، پاسخ آنقدرها هم که تصور می شود ساده نیست. هر دو برند تاریخچه ای غنی دارند و به تولید برخی از سریع ترین و لوکس ترین خودروهای جهان شهرت دارند.
وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، بوگاتی و لامبورگینی هر دو به تولید سریع‌ترین خودروهای جهان معروف هستند. معروف‌ترین خودروی بوگاتی، ویرون، سال‌ها عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را در اختیار داشت تا اینکه جانشین آن، شیرون، از آن پیشی گرفت.

نتیجه گیری

در پایان، هر دو بوگاتی و لامبورگینی برندهای نمادینی هستند که سهم قابل توجهی در صنعت خودرو داشته اند. در حالی که بوگاتی به خاطر خودروهای شیک و مجلل خود شناخته می شود، لامبورگینی به تولید خودروهایی با حس تهاجمی و اسپرت تر معروف است. هر دو برند به دلیل نوآوری و استفاده از فناوری پیشرفته در خودروهای خود نیز شناخته شده اند. در نهایت، انتخاب بین بوگاتی و لامبورگینی به ترجیحات شخصی و نوع تجربه رانندگی شما بستگی دارد.

کد خبر: ۲۲۵٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha