۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
امکان خرید ۱۲ هزار تراکتور با حمایت رییس جمهور

امکان خرید ۱۲ هزار تراکتور با حمایت رییس جمهور

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی که رییس جمهور برای حمایت از کشاورزان اختصاص داده است، امکان خرید ۱۲ هزار دستگاه تراکتور وجود دارد.

به گزارش بازار، کریم ذوالفقاری افزود: مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان (۵۰ هزار میلیارد ریالی) برای تامین و تجهیز مورد نیاز خرید تراکتور برای کشاورزانی است که از نظر مالی توان تامین و خرید تراکتور را ندارند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی تاکید کرد: هر دستگاه تراکتور بین ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارد بنابراین به طور میانگین اگر ۴۰۰ میلیون تومان را در نظر بگیریم حدود ۱۲ هزار دستگاه تراکتور می‌توان با این مبلغ خریداری کرد و در اختیار کشاورزان قرارداد.

وی تصریح کرد: البته در کنار این اقدام دیگر کشاورزان تراکتور، کمباین و تجهیزات بخش کشاورزی را به صورت نقدی و شرایطی از شرکت تراکتورسازی ایران خریداری می‌کنند. ذوالفقاری با بیان اینکه این مبلغ به همه استان‌های کشور اختصاص یافته، اظهار داشت: تراکتورسازی ایران یک شرکت ملی است مربوط به استان خاصی نیست و برای نیاز استان‌ها توزیع استانی خواهد شد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی خاطر نشان کرد: آنچه که رییس جمهوری دستور داده‌اند این مبلغ از منابع سایر بانک‌ها به جز منابع بانک کشاورزی برای خرید وتامین تراکتور تامین می‌شود این در حالی است که بخش مکانیزاسیون کشاورزی خود ردیف اعتباری به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان در بانک کشاورزی برای خرید کمباین، تراکتور و سایر ادوات دارد، اما چون حجم تقاضا تراکتور بیشتر است تخصیص اعتباری از سوی رییس جمهوری به خرید تراکتور اختصاص یافته است. وی افزود: حدود ۹۹ درصد ماشین‌آلات بخش کشاورزی در داخل تامین می‌شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha