۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
تولید ۲۱ قلم گل و گیاهان دارویی در یک مزرعه در ساری
تولیدکننده گیاهان دارویی در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

تولید ۲۱ قلم گل و گیاهان دارویی در یک مزرعه در ساری

ساری- حسینی، تولیدکننده گیاهان دارویی در ساری گفت: تا شهریورماه ۲۱ قلم گل و گیاه دارویی در مزرعه حدود ۵۰ هکتار کشت و تولید می شود.

سیدمحمدعلی حسینی که در ۳۵ هکتار اقدام به تولید گیاهان دارویی کرده است، در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شش قلم گیاهان دارویی طی روزهای آینده در این مزرعه کشت می شود که تاکنون نسبت به کشت دو قلم آویشن و مرزن جوش اقدام شده است.

وی گفت: گیاهان رزماری، مریم گلی و سرخورگل از دیگر گیاهان دارویی است که در آن کشت می شود در حالی که پیش از این فقط گل محمدی در منطقه کشت می شد.

وی ادامه داد: در ادامه قرار است ۱۵ قلم گیاه دارویی دیگر نیز در مزرعه کشت شود و برداشت محصولات نیز از شهریورماه برداشت می شود.

این تولیدکننده با اظهار این که قلمه های گل از شیراز و اصفهان به منطقه منتقل شده است، گفت: این گیاهان دارویی پس از برداشت و فرآروی به کشورهای مختلف صادر می شود.

حسینی با اظهار این که تقریبا ۵۰ هکتار مزرعه زیر کشت گیاهان دارویی در منطقه داریم، گفت: بخشی از محصولات با فرآوری برای صادرات برنامه ریزی می شود و در این راستا با شرکت های داخلی و خارجی رایزنی کردیم.

وی با عنوان این که تاکنون برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است، گفت: برای ایجاد اشتغال ۱۲ نفر نیز برنامه ریزی شده و قرار است یک شرکت فرآوری گیاهان دارویی نیز در منطقه ایجاد کنیم.

کد خبر: ۲۲۵٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha