۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
اعتبار تخصیص داده شده به محیط زیست کجا هزینه شده است؟
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

اعتبار تخصیص داده شده به محیط زیست کجا هزینه شده است؟

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از نامعلوم بودن هزینه کرد اعتبارات اختصاص داده شده به ترمیم حقوق محیط‌بانان، گفت: میزان دریافتی نُرم محیط بانان از دریافتی کارمندان هم بسیار کمتر است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سمیه رفیعی در مورد بهبود وضعیت کاری محیط بانان، با اشاره به این که اقدامات مناسبی برای بهبود شرایط کاری محیط بانان انجام پذیرفته اما کافی نیست، گفت: اطلاع رسانی از سختی کار محیط بانان مهمترین اقدامی بود که انتظار می رفت طی سال‌های اخیر در حوزه کاری آنان صورت گیرد از سوی دیگر در کنار این اطلاع رسانی باید به متقاضیان شغل محیط بانی آموزش‌های لازم و تخصصی داده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش شغل محیط بانی در قانون هم آورده شده است، افزود: امروز بسیاری از محیط بانان جانباز شده و یا جان خود را برای حفاظت از محیط زیست از دست داده‌اند که این مسئله نشانگر عدم آگاهی کافی محیط بانان در مواجهه با وقایع است.

میزان دریافتی نُرم محیط بانان از دریافتی کارمندان هم بسیار کمتر است
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در ادامه با اشاره به سهم محیط بانان از بودجه سالانه کشور، افزود: میزان دریافتی نُرم محیط بانان از دریافتی کارمندان هم بسیار کمتر است و در نظر داشته باشیم سازمان محیط زیست هم سازمان درآمدزایی نیست؛ این خلاء را فراکسیون محیط زیست مجلس دید و بر این اساس برای نخستین بار ردیف بودجه مستقل برای یگان محیط زیست ایجاد و در سال گذشته مجلس شورای اسلامی اعتباری بالغ بر ۲۸۸ میلیارد تومان برای ترمیم حقوق پرسنل سازمان محیط زیست اختصاص داد که باید در احکام آنها لحاظ می‌شد، اما سرنوشت این اعتبارات چه شد و کجا هزینه شد را باید پرس و جو کرد.

رفیعی در ادامه با تاکید بر اینکه چرا سازمان محیط زیست توان جذب و هزینه کرد بودجه اختصاص داده شده را نداشته، یادآور شد: بابت اعتبار اختصاص داده شده شخصا دکتر قالیباف رئیس مجلس وارد مکاتبه شد، اما با پیگیری‌های صورت گرفته در مورد هزینه کرد اعتبار اختصاص داده شده عنوان می‌کنند که این پول در جای دیگری هزینه شده است.

مجلس گزارش محیط زیستی را به استناد ماده ۱۰۷ آیین نامه داخلی قرائت خواهد کرد
نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: طی هفته‌های آینده گزارشی نظارتی به استناد ماده ۱۰۷ آیین نامه داخلی مجلس برای تمام موارد محیط زیستی قرائت خواهد شد که یکی از مهمترین موضوعات همین اعتبار تخصیص داده شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی در پایان اظهار داشت: تمام کسانی که با محیط زیست مشکل دارند فقط یک شبانه روز باید با محیط بانان زندگی و با کارشناسان پایش به صنایع بروند تا سختی و مشقت کاری این گروه را درک کنند.

کد خبر: ۲۲۵٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha