۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
سودسازی شرکت های دارویی در گرو نرخ های جدید
گزارش بازار از عملکرد نمادهای پربازده گروه دارویی

سودسازی شرکت های دارویی در گرو نرخ های جدید

فعالان بازار سرمایه معتقدند که گروه دارویی جزوآن دسته از شرکت های تولیدی هستند که در آستانه دریافت مجوز افزایش نرخ هستند و پتانسیل رشد دارند، به همین دلیل در این گزارش نمادهای دارویی بررسی شده است.

بازار؛ گروه بورس: در شرایط کنونی که بورس وارد اصلاح شده، بسیاری از فعالان بازار سرمایه به دنبال نمادهایی هستند که موقعیت خوبی برای رشد دارند و با توجه به اینکه گروه دارویی جزوآن دسته از شرکت های تولیدی هستند که در آستانه دریافت مجوز افزایش نرخ هستند یا برای آنها در ماه های اخیر مجوز افزیش قیمت صادر شده، اثرات افزایش درآمد آنها در بورس به زودی نمایان خواهد شد، به همین دلیل در این گزارش به نمادهای سودساز گروه دارویی پرداخته شده است.

رشد ۷۳۰ درصدی پرتفوی دسبحا

شرکت گروه دارویی سبحان با نماد دسبحا طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ از معاملات واگذاری سهام ۲۲.۶ میلیارد تومان سود کسب کرده، این شرکت با سرمایه ثبت شده ۶۹۷ میلیارد تومانی طی عملکرد ۲ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده است. همچنین شرکت در انتهای اردیبهشت ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۱۰۷۹ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۷۳۰ درصدی به مبلغ ۸۹۶۲ میلیارد تومان رسیده است.

سود ۸۰۷ میلیارد تومانی دتوزیع

شرکت توزیع داروپخش در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۵۰ درصدی و با لحاظ سرمایه جدید به ازای هر سهم ۴,۴۸۵ ریال سود محقق کرده و با سرمایه ثبت شده ۱۸۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۸۰۷ میلیارد تومان سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته و البته باید توجه داشت که شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر سرمایه داشته و این مساله روی آهنگ رشد سود خالص و نرخ رشد سود سهم تاثیر گذاشته است.

رشد ۱۱۲ درصد دسبحان

شرکت سبحان دارو با نماد دسبحان در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۱۳۷ درصدی و با لحاظ سرمایه جدید به ازای هر سهم ۱۰۵۴ ریال سود محقق کرده است.

همچنین این شرکت با سرمایه ثبت شده ۳۶۳ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۳۸۲ میلیارد تومان سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

فروش ۵۰ میلیارد تومانی کی بی سی

شرکت کی بی سی با نماد کی بی سی طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ معادل ۵۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۸۴ درصد کاهش داشته است. این شرکت با سرمایه ثبت شده ۴۹ میلیارد تومان طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۱۷۹ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افت داشته است.

جزئیات عملکرد دسانکو در سال جاری

شرکت داروسازی سبحان آنکولوژی با نماد دسانکو طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ معادل ۶۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۲۷ درصد افزایش داشته است. همچنین این شرکت با سرمایه ثبت شده ۱۳۱ میلیارد تومان طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۳۱۴ میلیارد تومان درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

رشد فروش ایران دارو

شرکت ایران دارو با نماد دیران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ معادل ۴۸ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۱۴ درصد افزایش داشته است. همچنین این شرکت با سرمایه ثبت شده ۸۸ میلیارد تومان طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۱۸۲ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد داشته است.

سود ۷۱۱ میلیارد تومانی دبالک

شرکت تولید مواد اولیه داروئی البرز بالک با نماد دبالک طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ معادل ۶۲ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۹۳ درصد افزایش داشته است. همچنین نماد دالبر در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۱۱۴ درصد و با لحاظ سرمایه جدید به ازای هر سهم ۱۰۸۲ ریال سود محقق کرده است. این شرکت با سرمایه ثبت شده ۶۵۸ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۷۱۱ میلیارد تومان سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد رشد داشته است.

این شرکت مجوز افزایش ۱۱ درصد در نرخ فروش محصولات(عمده محصول سفکسیم و سایر محصولات) دریافت کرده و سقف فروش محصول سفکسیم به مبلغ ۵.۶ میلیارد تومان و برای محصول دکسترومتورفان به ۳.۲ میلیارد تومانی ریال بوده که طبق ابلاغیه جدید سازمان غذا و دارو سقف فروش محصول سفکسیم به مبلغ ۶.۲ میلیارد تومانی و برای محصول دکسترومتورفان به ۳.۶ میلیارد تومانرسیده است.

رشد ۲۸۵۸ درصدی پتفوی داروپخش

شرکت هلدینگ داروپخش با نماد وپخش طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ از محل واگذاری سهام درآمدی حاصل نکرده، این شرکت با سرمایه ثبت شده ۳۵۵ میلیارد تومان طی عملکرد ۱ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده است. این شرکت در انتهای فروردین ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۷۹۳ میلیارد تومانی در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۲۸۵۸ درصدی به مبلغ ۲۳.۴۸۱ میلیارد تومان رسیده است.

شرکت کارخانجات داروپخش طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند معادل ۱۶۶ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۷۱ درصدی افزایش داشته است.

 

کد خبر: ۲۲۵٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha