۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
۸۷۸ هکتار از مراتع استان زنجان دچار آتش سوزی شد
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

۸۷۸ هکتار از مراتع استان زنجان دچار آتش سوزی شد

زنجان-مدیرکل منابع طبیعی زنجان، از آتش‌سوزی  بیش از ۸۷۸ هکتار از مراتع استان زنجان طی سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین آتش‌سوزی رخ داده در مراتع مربوط به شهرستان‌های ماه‌نشان،  و طارم بوده است.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار،  از آتش‌سوزی  بیش از ۸۷۸ هکتار از مراتع استان زنجان طی سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین آتش‌سوزی رخ داده در مراتع مربوط به شهرستان‌های ماه‌نشان،  و طارم بوده است.

وی اظهار کرد: عامل انسانی، بیشترین عامل وقوع آتش‌سوزی‌ها گردشگران و روستاییان در صحرا هستند. 

مدیرکل منابع طبیعی زنجان، با بیان اینکه۹۰ درصد از آتش‌سوزی‌ها در مراتع استان زنجان به علت سهل‌انگاری است و عامل انسانی است، گفت: هر هکتار جنگل تأمین‌کننده اکسیژن ۲.۵ نفر است و با آتش‌سوزی ۵۰ هکتار جنگل اکسیژن ۷۵ نفر از بین می‌رود.

آقاجانلو با بیان اینکه با گرم شدن هوا آتش سوزی هم بیشتر می شود، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها و جوامع محلی در پیشگیری از آتش سوزی بسیار موثر است.

وی ابراز داشت: فرهنگسازی در مناطق بحرانی می‌تواند آتش سوزی ها را کاهش دهد و  در این میان با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان هزینه و خسارت‌های ناشی از آتش سوزی در منابع طبیعی را به حداقل رساند.

مدیرکل منابع طبیهی زنجان، به پوشش گیاهی حریم راه‌ها به ویژه جاده طارم اشاره کرد و یاد آورشد: کاهش آتش سوزی در این منطقه نیاز به بسیج مردمی دارد. 

آقاجانلو افزود: رسانه ها مردم را  نسبت به حراست و حفاظت از منابع طبیعی باید ترغیب کنند. 

کد خبر: ۲۲٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha