۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۱
لزوم راه اندازی سازوکار مالی مستقل برای شانگهای

لزوم راه اندازی سازوکار مالی مستقل برای شانگهای

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به اینکه غربی ها از تقویت شانگهای نگران هستند زیرا موازنه قدرت اقتصادی را تغییر داده است، گفت: شانگهای باید سازوکار مالی مستقلی را ایجاد کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا احمدی، در خصوص اهمیت نهایی شدن عضویت ایران در نشست آتی سران سازمان همکاری شانگهای، گفت: امروزه راهبرد همکاری‌های چندجانبه در دستور کار دستگاه دیپلماسی کشورمان قرار دارد و علاقه مندی اعضای شانگهای برای افزایش سطح روابط با تهران، پیام هشدارآمیزی برای قدرت های بیگانه و مستکبر دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع کاخ سفید و برخی از همپیمانانش تلاش کردند ایران را منزوی کنند و کشورهایی که با جمهوری اسلامی تعامل می کردند را تهدید و تحریم می کردند اما اکنون این رویه دستخوش تغییر شده و مشاهده می شود که تهران در تقویت همکاری های مشترک اقتصادی و سیاسی منطقه ای و جهانی اثرگذار است.

وی ضمن بیان اینکه ایران نیز همانند روسیه و چین سیاست حذف دلار در مراودات اقتصادی را دنبال می کند از این رو پیوستن کشورمان به شانگهای زمینه ساز تحقق این موضوع از سوی کشورهای دیگر است، ادامه داد: برای عملیاتی شدن این امر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید از ارزهای ملی استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید اذعان کرد کشورهای عضو باید سازوکار مالی یا به عبارتی کانال ملی مستقلی را ایجاد کنند تا دیگر کشورهای غربی نتوانند از بسترهای اقتصادی مانند سوئیفت و غیره سوء استفاده کنند و کشورها را تحت فشارهای سیاسی قرار دهند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی ها از تقویت شانگهای نگران هستند زیرا موازنه قدرت اقتصادی را تغییر داده است، خاطرنشان کرد: بنابراین حضور فعال ایران به عنوان قدرت نوظهور اقتصادی در این مجموعه می تواند تیر خلاصی بر آرزوهای یکجانبه گرایی غربی ها خصوصا ایالات متحده باشد.

کد خبر: ۲۲۵٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha