۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
سیاست جدید دولت در توسعه بنادر ماهیگیری

سیاست جدید دولت در توسعه بنادر ماهیگیری

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس برنامه جدید در توسعه بنادر ماهیگیری ۲ پروژه تا پایان خرداد امسال به پایان می رسد.

به گزارش بازار، الیاس واحدی افزود: پروژه های احداث اسکله شناور و امکانات پسکرانه‌ای در خور ابوخضیر و فاز ۲ بندر صیادی بحرکان تا پایان خرداد ۱۴۰۲ تمام می شود و مقرر شده در اجرای ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مدیریت بهره برداری این دو بندر در قالب فراخوان عمومی و طی تشریفات قانونی به بخش غیر دولتی با اولویت تشکل های صیادی منطقه واگذار شود.

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری تصریح کرد: این دو بندر جاذبه های گردشگری بالایی دارند و خدمات به شناورهای صیادی و سایر بهره برداران شیلاتی و گردشگران ارائه خواهد کرد و از آنها پذیرایی می کند.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری شیلاتی از اولویت های سازمان شیلات ایران، است، تصریح کرد: به موازات آغاز بهره برداری از این دو پروژه بندری شیلات، دو پروژه دیگر در استان خوزستان آغاز شده است.

واحدی با اشاره به این دو پروژه در خوزستان گفت: پروژه نخست احداث بزرگترین اسکله صیادی کشور به طول حدود ۴۵۰ متر در آبادان که با توجه به ازدحام بالای شناور در مجموعه شیلاتی بندر آبادان این پروژه که ساخت آن ۳۶ ماه در نظر گرفته شده است، زمینه سازماندهی بهینه شناورها را فراهم خواهد ساخت.

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری اظهار داشت: پروژه دوم؛ لایروبی بنادر ماهیگیری آبادان و چویبده که بخش اول از پروژه لایروبی بنادر ماهیگیری خوزستان است.

کد خبر: ۲۲۵٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha