۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
رکورد تجارت در ۴۰ سال گذشته شکسته شد
رئیس‌جمهور در جمع مردم تبریز:

رکورد تجارت در ۴۰ سال گذشته شکسته شد

تبریز- رئیس‌جمهور گفت: تجارت امروز ما نسبت به ۴۰ سال گذشته رکورد زده و به ۵۳ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، آیت الله سیدابراهیم رییسی عصر پنج شنبه در دیدار مردمی با مردم در محوطه ارک علیشاه تبریز، افزود: ما در سفر دور اول وعده پیگیری موضوعات مختلفی را دادیم که استقلال مس سونگون از جمله آنها بود و امروز اعلام می کنم استقلال این معدن ثبت شده است و از این پس درآمدهای ان برای توسعه منطقه هزینه می شود.

وی اتمام راه اهن تبریز - تهران را از دیگر وعده های دور اول سفر استانی به مردم آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: این پروزه نیز با دست تواتمند مردم و متخصصان داخلی به اتمام رسیده و فردا به بهره برداری خواهد رسید.

آیت الله رییسی تولید ۲ برابری مجتمع تراکتورسازی تبریز و افزوده شدن خطوط جدید را به معنی ترقی و رشد تولید در کشور توصیف و اضافه کرد: در شرکت ماشین سازی تبریز هم که پیشتر در حال تعطیلی ربود توسط دولت سیزدهم احیا شده و در حالی که تجهیزات آن در حال فرسودگی بود، امروز ۱۲۰۰ دستگاه ماشین یعنی زیرساخت صنایع کشور را تولید می کند و برای سال آینده هدف گذاری ۲ هزار ماشین شده است.

وی ادامه داد: آنچه که در کشور اتفاق می افتد، تولید و اشتغال است و بازگشت تعداد ۲۲۰ واحد راکد شده آذربایجان شرقی به چرخه تولید و بازگشت هزاران کارگر از جمله جلوه های پیشرفت کشور و استان است.

آیت الله رییسی به اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: در این طرح سه نوبته و یک سال بسیجی و جهادی کار کردیم تا امروز بتوان از وضعیت آن اطمینان حاصل کرد تا مردم دو استان آذربایجان شرقی و غربی را رنج ندهیم.

وی با بیان اینکه کارهای بسیاری در کشور و آذربایجان شرقی طی یک سال اخیر انجام خواهد شد، گفت: مسئولان کشورهای مختلف در بازدیدهای خود از شرکت های دانش بنیان ما شگفت زده می شوند و از اینکه ایران با تحریم های مختلف این همه پیشرفت کرده است، تعجب می کنند.

رییس جمهور ادامه داد: تجارت ایران در ۴۰ سال اخیر رکورد شکنی کرده و به عدد ۵۳ میلیارد دلار رسیده است که این را دشمن نمی خواست و اما انجام شد و مراکز تولیدی ما امروز فعال شده است و زمینه ترقی وجود دارد.

وی خطاب به مدیران آذربایجان شرقی گفت: قدر مردم را بدانید که بسیار خوبند و اجازه ندهید در ادارات و دستگاه های کوچکترین وقفه ایجاد شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha