۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
جذب سرمایه گذار برای باشگاه های فوتبال قابل بررسی است| اعلام مجوز حرفه ای باشگاه ها تا پایان خرداد
وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با بازار:

جذب سرمایه گذار برای باشگاه های فوتبال قابل بررسی است| اعلام مجوز حرفه ای باشگاه ها تا پایان خرداد

حمید سجادی گفت: در شرایط کنونی جذب سرمایه گذار خارجی برای باشگاه های فوتبال ایران قابل بررسی است و رئیس جمهوری هم اعتقاد زیادی به تعاملات بین المللی دارند.

بازار: وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با بازار درباره مجوز حرفه ای باشگاه های فوتبال ایران، گفت: با مراجع بین المللی رایزنی هایی انجام شده و در حال حاضر منتظر رای هستیم. در شرایط کنونی فدراسیون بین المللی فوتبال برای صدور مجوز حرفه ای خواسته های فراوانی دارد و برخی باشگاه های ایرانی نتوانسته اند این خواسته ها را درست انجام دهند، برای نمونه باشگاه ها باید اسناد مالکیت خود را بارگذاری کنند و مربی فوتبال باشگاه باید کارت مربیگری A آسیا به همراه ورژنی اضافه داشته باشد حالا باشگاهی است که همان ابتدا از سهمیه فدراسیون فوتبال آسیا حذف شده، زیرا مربی باشگاه کارت مربیگری A آسیا نداشته است.

حمید سجادی با بیان اینکه قبلا کنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط را اعلام کرده است، افزود: به همین دلیل تیم مدیریتی باشگاه مربوطه که مربی را در اختیار گرفته همان موقع باید به فکر این می بود که مربی باشگاه کارت مربیگری A آسیا ندارد. همچنین باشگاهی است که اسناد مالکیت را بارگذاری نکرده یا اشباه بارگذاری کرده یا بدهی مالی داشته و ... همه این عوامل باعث شده تا از سهمیه کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف شوند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط بررسی باشگاه ها را به یک شرکت برون سپاری کرده و براساس دستورالعمل و تیم های کارشناسی ارزیابی باشگاه ها انجام و نتیجه نهایی وضعیت حرفه ای باشگاه های فوتبال آسیا تا پایان خرداد ماه اعلام می شود

او با تاکید بر اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا هر باشگاهی که مدارک آنها کامل نبوده با عنوان کسر مدارک از سهمیه حذف کرده است، تصریح کرد: برخی باشگاه ها تا ۲ هفته پیش که مهلت ارائه مدارک بود از فهرست مدارک مورد نیاز کنفدراسیون فوتبال آسیا بین ۱۵ تا ۳۰ مدرک کسری داشته اند.

سجادی با اشاره به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط بررسی باشگاه ها را به یک شرکت برون سپاری کرده است، اظهار کرد: شرکت براساس دستورالعمل و تیم های کارشناسی ارزیابی باشگاه ها را انجام می دهد. در ایران یک کمیته حرفه ای زیر مجموعه فدراسیون فوتبال وجود دارد که از قدیم کار ارزیابی باشگاه ها را انجام می داد و در قالب کمیته استیناف و کمیته بدوی عمل می کنند.

عکسی که منتشر شد مبنی بر اینکه یک سرمایه گذار چینی برای ارزیابی و سرمایه گذاری در باشگاه استقلال به ایران آمده کذب بود اما ایران آماده بررسی درخواست سرمایه گذاران در باشگاه های ورزشی است

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه شرکت متولی بررسی وضعیت حرفه ای باشگاه های آسیا در حال ارزیابی بر مبنای دستورالعمل ها و آخرین مدارک بارگذاری شده هستند، اظهار کرد: نتیجه نهایی وضعیت حرفه ای باشگاه های فوتبال آسیا تا پایان خرداد ماه اعلام می شود.

سجادی درباره سرمایه گذار خارجی برای خرید باشگاه استقلال گفت: در شرایط کنونی جذب سرمایه گذار خارجی برای باشگاه های فوتبال ایران قابل بررسی است و رئیس جمهوری هم اعتقاد زیادی به تعاملات بین المللی دارند و در ورزش هم در قالب تفاهم نامه ها محدودیت عجیب و غریبی نداریم و اگر داوطلبی برای سرمایه گذاری در باشگاه های ایران وجود داشته باشد، قابل بررسی است، اما عکسی که منتشر شد مبنی بر اینکه یک سرمایه گذار چینی برای ارزیابی و سرمایه گذاری در باشگاه استقلال به ایران آمده کذب بود.

کد خبر: ۲۲۴٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha