۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
ضرورت بروزرسانی در عرصه طراحی فرش| تولید باید مطابق سلیقه خریداران باشد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

ضرورت بروزرسانی در عرصه طراحی فرش| تولید باید مطابق سلیقه خریداران باشد

اصفهان - عصاچی؛ رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستبافت اصفهان گفت: بروز رسانی طراحی فرش یکی از ضروریات این صنعت است؛ اگر در این ارتباط دیر اقدام کنیم رقبا گوی سبقت را از ما خواهند ربود.

به گزارش خبرنگار بازار، بیش از ۲۷۰ هزار بافنده رسمی فرش در اصفهان داریم اما مشکلات عدیده در این رابطه باعث شده که تعداد این بافندگان هر روز کاهش یابد؛ از جمله مشکلاتی که بر سر راه فرش دستباف به وجود آمده هزینه های بالا و دستمزدها کم و همچنین مشکلات صادراتی این کالا است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش دستباف استان اصفهان در ارتباط با مشکلات به وجود آمده در این حوزه در گفت و گو با بازار اظهار داشت: ما در زمینه فرش دستباف هنوز نتوانسته ایم خودمان را به روز رسانی کنیم و بر حسب سلیقه خریداران عمل کنیم.

ساعد عصاچی بروز رسانی در عرصه طراحی فرش را یکی از ضروریات این صنعت دانست و گفت: اگر در این رابطه دیر اقدام کنیم رقبا گوی سبقت را از ما خواهند ربود چراکه در سال های اخیر فرش‌های غیر هنری با طراحی‌های به روز و شناسایی سلایق مخاطبانشان جایگاه خوبی را پیدا کرده اند.

وی با اعلام اینکه خودتحریمی از دیگر مشکلاتی است که باعث شده ما جایگاه فرش دستبافمان را از دست بدهیم، بیان داشت: این موضوع باعث شده رقبا جای ما را بگیرند و از خلأ به وجود آمده برای استفاده بیشتر از این بازار استفاده کنند؛ این درحالی است که فرش ایران با سابقه ای دیرینه و ۲۵۰۰ ساله در جهان شهرت دارد.

صادرات فرش محدود به کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است

عصاچی ادامه داد: زمانی هند، پاکستان، نپال و ترکیه و افغانستان در زمینه صادرات فرش دستباف از ما عقب‌تر بودند و ما جایگاه بالاتری داشتیم اما اکنون ما عقب مانده ایم و این کشورها از ما جلو زده اند و صادراتمان محدود به کشورهای حاشیه خلیج فارس آن هم به شکل بسیار محدود شده است.

عصاچی از دیگر مشکلات بر سر راه فرش را مسئله پیمان ارزی و بازگشت ارز صادراتی و همچنین تعهد بازگشت فرش برشمرد و گفت: فرش ارزآوری خوبی دارد و این در صورتی است که از این کالای ارزآور غافل نشویم.

کد خبر: ۲۲۴٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha