۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
آغاز حفر چاه در منطقه بندان برای تامین آب سیستان
استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آغاز حفر چاه در منطقه بندان برای تامین آب سیستان

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در منطقه بندان حفر چاه آغاز شده و آب از این منطقه به سمت منطقه سیستان هدایت می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در نشست با ریش سفیدان و معتمدین طایفه شهرکی اظهارداشت: یکی از رسالت های مهم انقلاب اسلامی تمدن سازی است لذا نباید اجازه دهیم دیگران برای ما برنامه‌ریزی و امور ما را به نفع خود مدیریت کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم می‌خواهند سال‌ها در کنار مرز با مسالمت در کنار یکدیگر زندگی کنند و امنیت و اقتصاد افغانستان در واقع امنیت و اقتصاد ماست و اثرات ناآرامی ها در کشور همسایه قطعا به کشور ما هم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم با برنامه ریزی درست کارها را به پیش ببریم، افزود: مقرر شده هیئت کارشناسی از هر دو کشور سطح آب را بررسی کنند تا حقی پایمال نشود.

وی تصریح کرد: باید صنایع کم آب و جایگزین را به منطقه سیستان بیاوریم.

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: قرارگاهی در سیستان با عنوان قرارگاه غدیر ایجاد کردیم که به طور خاص و ویژه به مسائل و مشکلات سیستان بپردازد.

کرمی افزود: در راستای بهره وری بهتر در اجرای پروژه ها، شرکت های دانش بنیان باید افزایش یابد و تعاونی های دانش بنیان راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: در منطقه بندان نیز حفر چاه آغاز شده و آب از این منطقه به سمت زابل هدایت می‌شود.

وی بیان کرد: انتقال آب دریای عمان نیز از ۵ منطقه شروع شده و در آینده به سایر نقاط استان سیستان و بلوچستان منتقل خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا زمانی که انسان در قید حیات است باید کار کند چرا که در جامعه ای که کار و تلاش وجود داشته باشد قطعا شادابی نیز وجود دارد.

وی افزود: مردم لایق خدمت گزاری هستند و ما نیز تمام تلاش خود را در راستای خدمت به مردم انجام خواهیم داد.

کرمی ادامه‌داد: باید موانع را برطرف و امور مربوط به سرمایه گذاری را تسهیل کنیم تا پول و سرمایه مردم به حوزه مهم و حیاتی تولید وارد شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha