۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه در نوبت تصویب مجلس
رئیس سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای کشور مطرح کرد

اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه در نوبت تصویب مجلس

رئیس سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای کشور گفت: بر اساس پایش‌های صورت گرفته در حال حاضر نیز ۵۷ درصد جویندگان کار پس از آموزش در سازمان آموزش فنی و حرفه مشغول به کار شدند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامحسین حسینی نیا با اشاره به تصویب طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در کمیسیون آموزش مجلس، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نزدیک به ۵ دهه قبل تأسیس و از همان زمان فاقد اساسنامه بوده که برخورداری از این اساسنامه قانونی از اهمیت بالایی برای این سازمان برخوردار است.

حسینی نیا افزود: این سازمان با هدف توسعه مهارت آموزش در کشور و ساماندهی موضوعات مربوط به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که به صورت غیر رسمی برای کارجویان و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه اساسنامه مصوب کمیسیون آموزش، مشکلات ساختاری سازمان به ویژه در حوزه مسائل مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آموزشی بودن ماهیت سازمان، تأمین منابع مالی سازمان را در بر می‌گیرد. رتبه بندی معلمان و ساعات کار آن‌ها از جمله نکاتی است که در اساسنامه مذکور دیده شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آینده با مشکلات کمبود نیروی انسانی مواجه خواهد شد، در این اساسنامه پیش بینی‌های لازم انجام شده تا مشکلات سازمان برطرف شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای سه گروه مخاطب جویندگان کار، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی و جمعیت غیر فعال را دارد، با رصدهای صورت گرفته ۵۷ درصد جویندگان کار آموزش دیده در سازمان فنی و حرفه‌ای مشغول به کار شدند.

حسینی نیا، ضمن تقدیر از دغدغه مندی کمیسیون آموزش مجلس برای توسعه حوزه مهارت آموزی در کشور، عنوان کرد: نتیجه این نگاه بلند کمیسیون آموزش و مجلس در آینده نمایان خواهد شد و شاهد رشد مهارت‌های کافی در کشور خواهیم بود.

کد خبر: ۲۲۴٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha