۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
رشد ۱۴ درصدی بهره برداری از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی

رشد ۱۴ درصدی بهره برداری از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از رشد ۱۴ درصدی در بهره برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرک‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، علی رسولیان با بیان اینکه این موضوع امید آفرین و نوید حرکت کشور به سمت اشتغال و رشد تولید است افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ طرح زیرساختی با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در مرحله اجرا قرار دارد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده امیدواریم تا پایان امسال شاهد بهبود در وضعیت زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی باشیم.

رسولیان، سرمایه گذاری در بخش زنجیره ارزش با هدف رشد تولید را از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد و گفت: در این زمینه، زنجیره‌هایی که در تولید اثرگذار هستند و ایجاد ارزش افزوده می‌کنند در قالب مدل‌های توسعه خوشه‌ای و مطالعات امکان سنجی شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به اهتمام جدی در قوای مجریه، مقننه و قضاییه برای تحقق منویلت رهبر معظم انقلاب در زمینه کنترل تورم و رشد تولید، تصریح کرد: کنترل تورم از راه ایجاد اشتغال و بهبود وضع معیشت و تقویت و توسعه تولید محقق می‌شود و در این زمینه حمایت از بخش خصوصی در اولویت قرار دارد و ما باید شرایط لازم را برای جذب سرمایه گذار فراهم سازیم.

رسولیان درباره تامین برق پایدار شهرک‌های صنعتی هم افزود: براساس قانون تامین زیرساخت‌ها تا ورودی واحدهای صنعتی برعهده دستگاه‌های خدمات رسان است. اما با توجه به محدودیت منابع وزارت نیرو و در راستای تسریع در رفع مشکلات برق شهرک‌های صنعتی با شرکت توانیر در ایجاد پست‌های توزیع برق و خطوط انتقال مشارکت کرده ایم که در این زمینه تفاهم نامه ساخت ۱۱۶ پست برق منعقد شده است.

وی در راستای تصویب بند میم تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۲اضافه کرد: براساس این تبصره، ۵۰ درصد از درآمدهای حاصل از افزایش درآمد ناشی از افزایش برق صنعت، صرف توسعه و تکمیل زیرساخت‌های برق شهرک‌های صنعتی می‌شود که بر اساس برآورد انجام شده امسال حدود ۵ هزار میلیارد تومان از محل این موضوع اختصاص خواهد یافت و به زودی تفاهم‌نامه نهایی آن با وزارت نیرو و شرکت توانیر منعقد خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تامین مالی واحدهای صنعتی از اولویت‌های جدید امسال وزارت صمت است، ادامه داد: در این زمینه از محل منابع داخلی این سازمان نیز تفاهم‌نامه‌ای با برخی از بانک‌ها منعقد کرده‌ایم تا روند اختصاص تسهیلات به واحدهای صنعتی تسریع یابد.

رسولیان در ادامه بر فسخ اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی تاکید و تصریح کرد: با مصوبه اخیر دولت اگر زمین دولتی واگذاری شده پس از یک سال از تاریخ واگذاری، اقدامی در راستای ساخت و ساز آن انجام نشود بعد از سه مرحله اخطار، زمین فسخ و خلع ید و به افراد ذیصلاح واگذار خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۴٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha