۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
کاهش قیمت مسکن در شمال شهر تهران خبر خوبی است اما کفایت نمی‌کند
رییس فراکسیون کارگری مجلس:

کاهش قیمت مسکن در شمال شهر تهران خبر خوبی است اما کفایت نمی‌کند

رییس فراکسیون کارگری مجلس، با بیان اینکه وضعیت کنونی بازار مسکن قابل تحمل نیست، گفت: کاهش قیمت مسکن در شمال شهر تهران خبر خوبی است اما کفایت نمی‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابائی کارنامی، در مورد اظهارنظر برخی مبنی بر اینکه کاهش قیمت مسکن به ویژه در شمال تهران آغاز شده است اما همچنان قیمت مسکن بسیار بالاست و هیچ تناسبی با درآمد خانوارها ندارد، گفت: یکی از مشکلات مردم و کشور در سال‌های اخیر واقعی کردن قیمت مسکن هم در حوزه ساخت هم عرضه و هم اجاره مسکن است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت باید به دلیل تقاضای فراوانی که در این حوزه وجود داشت اقداماتی را در جهت ساماندهی بازار مسکن و تامین رفاه عمومی به ویژه برای اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه انجام می‌داد.

وی تصریح کرد: البته در مجلس قوانین مترقی همچون قانون جهش تولید مسکن که زیرساخت‌های لازم را برای تولید مسکن در کشور هم برای بخش خصوص هم تعاونی و هم دولت فراهم می کند، تدوین کرد اما متاسفانه از جانب دولت یا اقدامات لازم انجام نشد یا تنها در برخی نقاط کشور انجام شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کاهش قیمت مسکن در شمال شهر تهران خبر خوبی است اما کفایت نمی‌کند چرا که امروز بیشترین تقاضا برای تامین مسکن از سوی اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه است که در دورترین نقاط یا حاشیه‌های شهرهای کشور ساکن هستند و کاهش قیمت مسکن در بالاترین نقاط پایتخت تاثیری بر زندگی این افراد ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: هم‌اکنون لازم است دولت به طور قاطع در جهت تامین مسکن مورد نیاز مستمندان و اقشار کم‌درآمد جامعه حمایت همه جانبه‌ای از آنها داشته باشد و تصمیمات مطلوبی را در جهت رفع دغدغه‌های این افراد اتخاذ کند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وضعیت کنونی بازار مسکن قابل تحمل نیست بنابراین باید دولت به ویژه جناب آقای دکتر بذرپاش که نیرویی جهادی و انقلابی است و بیش از سایر وزرا از وی انتظار ویژه‌ای داریم دقت نظر بیشتری نسبت به تامین مسکن برای اقشار کم‌درآمد جامعه داشته باشد ضمن اینکه مجلس نیز در جهت تحقق این مهم اقدامات حمایتی لازم را انجام خواهد داد.

کد خبر: ۲۲۴٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha